680x310_jorgensorlie.jpg

- Logger du deg noen gang av, Jørgen Sørlie?

DBTVs nye kommersielle leder snakker innholdsmarkedsføring, mediehverdag og troverdighet. Les intervju her. 

22. september 2014

Jørgen Sørlie ville hatt vanskeligheter med å leve uten nettaviser, men er flink til å logge av i ferier. Her forteller han om innholdsmarkedsføring, sin nye rolle som kommersiell leder for DBTV og hvordan du som annonsør kan benytte deg av Dagbladets kompetanse og kanaler.
 
Hva betyr innholdsmarkedsføring for deg?
For meg er innholdsmarkedsføring et verktøy for annonsører hvor de med kraften av godt innhold kan treffe målgruppen med et relevant budskap. Innholdsmarkedsføring gir også annonsører og media en glimrende mulighet til å jobbe tettere sammen på et tidligere tidspunkt enn ved kjøp av tradisjonelle annonseflater.
 
Hvilken mediekanal kan du ikke leve uten?
Tror jeg ville ha utfordringer med å ikke kunne oppdatere meg på nettaviser.
 
Logger du noen gang av?
Logger av stadig vekk, men det er nok litt avhengig av aktivitetsnivå på jobb.
Er ganske flink til å være av i ferier.
 
Hva blir dine første oppgaver som ny kommersiell leder for DBTV?
Det blir viktig å sette noen rammer. Vi kan ikke være alt på en gang.
 
Hvordan vil dere arbeide med å sikre troverdigheten til både kommersielt og redaksjonelt innhold?
Jeg opplever at Dagbladet har veldig god kontroll på dette, og er knallharde i vurderingene. Når vi nå ser på innholdsmarkedsføring er det viktig at forskjellene mellom kommersielt og redaksjonelt innhold kommer tydelig frem og merkes godt. Godt forarbeid vil sikre Dagbladets posisjon. På lengre sikt vil dette også være avgjørende for Dagbladets annonsører.
 
På hvilke måter kan annonsører benytte seg av Dagbladets kompetanse og kanaler?
Involver oss så tidlig som mulig! Annonsører har mye å hente på tidligere dialog med mediene. Frykten for å måte si nei må ikke bli større en ønsket om en optimal kampanje. Ikke vær redd for å dra oss med på idestadiet. Jo før, jo bedre.
 
Hvordan tror du mediehverdagen til brukere av Dagbladet ser ut om fem år?
Da har vi Ipaden koblet direkte inn i bakhodet og vet alt før det faktisk skjer.

Vil du vite mer om Dagbladets satsing på innholdsmarkedsføring? Kontakt Jørgen Sørlie Jorgen.sorlie@dagbladet.no.

 



Aktuelt