1411_gustav.png

- Det er uten tvil en spennende utvikling i annonsemarkedet

Gustav Eddy Larsen er ny produktansvarlig i Dagbladet Annonseseksjonen. Les intervju her!

Gustav Eddy Larsen er ny produktansvarlig for RTB/automatisert annonsekjøp i Dagbladet. Her forteller han om sitt forhold til Dagbladet, hva han tror kommer til å prege annonsemarkedet i 2015 og hvorfor Norwegians ”halehelter” er en kampanje han husker godt.

Hva blir dine viktigste oppgaver som produktansvarlig for RTB/automatisert annonsekjøp i Dagbladet?
Mine viktigste oppgaver blir å følge med på utviklingen i markedet, samt "rigge" Dagbladets posisjon rundt programmatiske kjøp og RTB ute hos kunder og mediebyråer.

Hva slags forhold har du til Dagbladet i dag?
Jeg har vel lest Dagbladet så lenge jeg kan huske. Personlig er jeg veldig interessert i musikk og kultur, og der synes jeg alltid de har vært gode. Jeg husker også godt da Dagbladet Magasinet kom. Det tok ikke lang tid før de andre mediehusene lanserte sine egne magasiner, men Dagbladet var først ute. Dette er også litt mitt inntrykk av Dagbladet – de er ikke redd for å utfordre med nye og spennende produkter.

Hva kommer til å prege annonsemarkedet i 2015?
Det er uten tvil en spennende utvikling i annonsemarkedet om dagen, og det vil bare fortsette.

Vi kan se at flere og flere av mediene går på "børs" og tilgjengeliggjør deres varelager samt premium inventar, på nye og spennende måter. I 2015 vil se enda mer av dette, samt at ny teknologi vil bli tatt i bruk på tvers av alle kanaler.

Vi vil nok også se en god del flere teknologileverandører på dette området. Kombinert med kreative løsninger og dyktige rådgivere vil dette gi annonsørene enda flere, og ikke minst gode, annonseløsninger.

Er det noen kampanjer eller kunder som har inspirert deg i det siste?
Jeg husker godt kampanjen til Norwegian og deres utfordring med å finne nye halehelter, og at disse skulle stemmes fram av folket. Det hele var i forbindelse med oppkjøp av mange nye Norwegian fly. Kampanjen spredde seg naturlig nok fra lokale medier til riksmedia, og fikk dermed masser av ekstra oppmerksomhet. Dette var med på løfte kampanjen totalt sett, ikke minst i sosiale medier, og fikk folk inn til deres kampanjeside der de kunne stemme. Et godt eksempel på hvordan engasjere folket! 

 



Aktuelt