– Nobody clicks on crap

Hossein Houssaini snakket om godt innhold, kundereisen og ny teknologi på Adtech Programmatisk.

Over 400 deltakere fylte Latter under Anfos Adtech Programmatisk. Hossein Houssaini er Global Head of Programmatic i Havas. Han ønsket å sette fokus på viktigheten av godt innhold.

– Den unge genereasjonen bruker ad block - hva gjør vi da?

Houssainis poeng er at fremover blir det viktigere og viktigere å skape innhold som målgruppen faktisk ønsker seg.

– Når jeg finner publikum i dag, må jeg forsikre meg om at innholdet er relevant, at annonsene ser bra ut og frekvensen er sunn. Og med frekvens mener jeg i alle kanaler, en holistisk frekvens, på tvers av kundereisen. Hvis ikke, risikerer jeg å "target and retarget" altfor mye, noe som kan irritere publikum.

– På den ene siden er det annonsørenes ansvar å skape godt innhold. På den andre siden er det vår jobb å bruke data for å treffe. Vi må forstå at kundereisen i dag er spredt i mange kanaler- telefon, tablet, til og med smart-TV-en.

Se intervjuet med Houssaini over.

 



Aktuelt