• Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide

Aller Best: De beste casene fra andre kvartal

Her er de beste casene fra andre kvartal.

Lilleborg og caset ”Aquaderma” og Triumph og caset ”Sloggi Evernew” er vinnere av Aller Best i andre kvartal, og videre til finalen i Aller Best 2016.



- Det har utrolig stor verdi for oss som mediebyrå, som ofte opererer med korte frister, at Aller snur seg rundt og gir alt for å finne gode løsninger. At de tar eierskap til caset og går inn med stor entusiasme er veldig bra, og utrolig verdifullt, forteller Hilde V. Landsgård, medierådgiver/account manager i Carat, som sammen med Aller står bak Sloggi-caset. 


- Vi har hatt et veldig godt samarbeid med Aller over lengre tid. I dette tilfellet hadde ikke kunden innhold selv, og Aller laget da en veldig fin pakke og produserte selv innholdet. Resultatet ble veldig bra, fortsetter Landsgård.

Sloggi ønsket i forbindelse med sin lansering av ”Ever New” å få kolleksjonen ”top of mind” hos forbruker. Utfordringen var å vinkle konseptet på en kreativ måte og videreføre konseptet med flere elementer enn kun presentasjon av undertøyet.

Løsningen ble et konsept bestående av advertorials, produsert av Aller Media og tilpasset utvalgte magasiner, digital annonsering med native ads på KK.no, sosiale medier og bruk av bloggere.



- Dette caset er et godt eksempel på kreativ bruk av Kraften i Aller. Vi har brukt flere av Aller sine plattformer; blant annet advertorials og bloggere, samt vært med på hele prosessen fra A til Å, forteller Christine K. Rustad, KAM i Aller og ansvarlig for caset. 



Høy troverdighet
- Dette caset viser at engasjement og historiefortelling er like viktig som gode resultater og konkret målsetting, forteller Cecilie Heimlund, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller og prosjektleder for caset «Aquaderma-ambassadørene- Kraften i det rene».



Bakgrunnen for caset var Lilleborgs største lansering i 2015: Aquaderma, en ny hudpleieserie for nordiske kvinner. Utfordringen var å etablere det nye produktet som et premium dagligvareprodukt. Samtidig var det viktig å skille Aquaderma fra de andre veletablerte dagligvareproduktene.



- Tre tilfeldige KK-lesere testet Aquaderma hudpleieserie i tre måneder og dokumenterteeffekten og deres personlige opplevelse på sosiale medier. Konseptet var ekte og filterløst med høy troverdighet. Vi spredde Aquaderma-ambassadørenes erfaringer via KK-universets merkevarer:  advertorials på print, naitive på KK.no, Instagram, Facebook, sampling i magasinet og digitalt for å øke prøvet andel, samt tradisjonell merkevareprofilering, forteller Heimlund.


Fra 0 til 63 prosent 
- Resultatet blant KK-leserne var veldig gode. Kjennskapen på merkevaren Aquaderma økte fra 0 % til ca 63 % fra uke 11 til uke 26. Aquaderma-ambassadørene spredde nærmere 100 poster på sosiale medier og engasjerte målgruppen. Sist, men ikke minst fungerte produktet for ambassadørene; de opplevde Aquadermas gode effekt på huden og skrøt av hudpleieserien og erfaringene uten vår påvirkning.



Vil du vite mer om de beste casene fra Q2, eller er du nysgjerrig på hvordan Aller kan bidra til din kampanje? Ta kontakt med Christine eller Cecilie.

Aller Best er konkurransen hvor caser og creative sales er i fokus. Vi skal gi deg som annonsør muligheten til å utnytte Kraften i Aller, på tvers av merkevarer og kanaler. Casene skal inspirere og engasjere hele mediebransjen. Aller Best hedrer dem som gjør dette på best mulig måte!

 



Aktuelt