180509_allerbest_jury_1170.jpg

Årets eksterne jury i Aller Best

Denne gjengen skal være med å kåre årets beste kampanjer i Aller.

Hensikten med Aller Best er å inspirere til nytenkning både internt i Aller, hos kunde og byrå. I fjor var det Citroën som vant Aller Best. Nå er en ny jury i gang med å finne de beste kampanjene  kjørt i Aller sine medier. Nytt av året er at juryen også består av eksterne folk fra bransjen, uttaler en fornøyd juryleder Chris Tallerås Steen.

Hilde Gammelsæter, Client Service Director i Starcom

Hva håper du å se i Aller Best 2018?
– Jeg ser frem til å blir inspirert og imponert av caser på tvers av bransjer som viser virkelig solid og godt mediehåndverk, og bruk av hele paletten i  Aller-universet. I tillegg til smarte datadrevne distribusjonsløsninger, håper jeg også å se dette koblet til gode innholdsproduksjoner tilpasset ulike plattformer – og med den flinke gjengen i Aller håper jeg å se en kreativ snert på toppen av caset.
 

Hva må være med i vinnercaset?
– Vinnercaset har tydelige definerte målsetninger fra start, og viser til bunnsolid innsikt i kunden, bransjen og utfordringen caset skal løse for kunden. Caset må også ha god dokumentasjon på resultatene, og det er et pluss hvis det også viser til justeringer fra læring/optimalisering underveis i kampanjen. Vinnercaset viser en tydelig og høy ambisjon fra start om å gi kunden et solid (og kanskje litt annerledes, nytt?) fotavtrykk i media.

Dag Are Børresen, kommunikasjonsdirektør i Help Forsikring

Hva håper du å se i Aller Best 2018?
– Jeg håper på mange kreative løsninger, overraskende innfall og effektfulle kampanjer med solide resultater. Det er inspirerende for alle, forhåpentligvis.

Hva må være med i vinnercaset?
– En kreativt løst og utfordrende oppgave som utnytter mulighetene som finnes i Aller sine kanaler der samspillet mellom kanalene fungerer godt.
 

Håvard Bakken, Fagdirektør i ANFO

Hva håper du å se i Aller Best 2018?
– Case med en klar rød tråd fra innsikt til resultater. Case hvor det tydelig fremkommer at mediehuset Aller har spilt en aktiv rolle.
 
Hva må være med i vinnercaset?
– Som over. Videre skulle jeg gjerne sett noen harde effektparametere innunder «resultater». Noe mer enn mediemål og/eller reklamemål. 


Henrik Berger Jørgensen, konsulent i Fightingeverydayboredom

Hva håper du å se i Aller Best 2018?
– Jeg håper å bli skikkelig overrasket over hvor smarte og nytenkende løsninger som er mulig å få til sammen med Aller – gjerne på tvers, og gjerne løsninger som en fremoverlent selger som virkelig forstår annonsørens utfordringer har tatt initiativet til.

Hva må være med i vinnercaset?
– Bedre innsikt og mål! Ingen annonsører kjøper visninger, klikk eller lesertid. Vinnercaset må ta utgangspunkt i kommunikasjonseffekter; hva ønsker annonsøren å oppnå i sin markedsføring, og hvordan bidro Aller til å løse det.

Chris Tallerås Steen, kommersiell direktør i Aller Media

Hva håper du å se i Aller Best 2018?
– Jeg håper på et case som tar i bruk hele Kraften i Aller. Alt fra merkevarene og innholdet til teknologien og menneskene, satt sammen til en eksplosjon av elementer som når ut og helt frem til hjertet hos forbruker. Det krever at man bruker de disiplinene som passer og mikser dem på en god og riktig måte.

Hva må være med i vinnercaset?
– I Aller Best har vi definerte kriterier som skal oppfylles i et case. Først og fremst må det være et godt definert mål og en plan på hvordan målet skal nås. Underveis i kampanjen er det viktig at vi måler og ser effekt og resultat av innsatsen, opp mot målet som ble satt. Til slutt ser vi også på hvordan caset presentereres og argumentasjonen som er brukt. Ut fra disse kriteriene kårer vi de beste casene i Aller Best.

 



Aktuelt