Lene-berg-nilsen_1170.jpg

Bedre rigget enn noen gang

Salgssjef Lene Berg-Nielsen i Aller har store forventninger til høsten.

 

Nå er vi endelig i gang med vårt nye budsjettår (fra 1. okt), og vi er bedre rigget enn noen gang!

I fjor på denne tiden gjennomførte vi en stor omorganisering, der vi slo sammen salgsavdelingene i Aller og Dagbladet. Det innebar blant annet at alle selgere skulle jobbe med hele Aller-porteføljen, de fikk nye kunder, nytt byråansvar og lærte seg nye systemer.

Økte markedsandeler
Omorganiseringen tok mye fokus, men til tross for det legger vi bak oss et fantastisk år med resultater over budsjett. Og det beste av alt: vi har tatt markedsandeler både på nett og print! Det viser at vi har de beste selgerne og rådgiverne ombord, og vi har evnet å jobbe effektivt med den nye organiseringen.

Inn i høsten og 2018 har vi satt oss nye og høyere mål, som betyr at vi skal skape enda flere gode og effektive løsninger som besvarer kundenes utfordringer, og vi skal fortsette å utfordre, være synlige og lage mange spennende caser sammen. I tillegg skal vi fortsette å teste, lære, dokumentere og dele av våre erfaringer med byråene og kundene.

Spesielle fokusområder
Kundene er vårt fremste fokusområde! Vi er tettere på kundene enn noen gang, og vi samarbeider i gode partnerskap både med annonsørene og byråene. Hver uke når vi minst 2,8 millioner personer som våre annonsører kan snakke med til alle døgnets tider og situasjoner.

I tillegg jobber vi kontinuerlig med nye annonserings- og partnermuligheter. Her ser vi også nye kommersielle muligheter når annonsører kan møte sine målgrupper i relevante situasjoner. Dette er et forretningsområde vi forsterker nå, da vi ser på dette som svært spennende.

Et annet kommersielt område vi satser mer på i år er eventer. Her har Aller en sterk og god tradisjon med å skape spennende arenaer der både deltagere og annonsører møtes, noe våre sterke merkevarer har sørget for at vi lykkes med. Fremover vil flere nye eventer se dagens lys, da vi forsterker også dette forretningsområdet.

Les om event med høy verdi her

Fantastiske lesertall
I tillegg til å lede multimediale byråteam, har jeg kommersielt fagansvar for magasinene våre. Det var derfor veldig gøy å få de nye lesertallene fra Kantar TNS i september, som viser en vekst i magasinlesingen på 3,6 %: Over 1,1 millioner leser Se og Hør på papir og nett i uka, det er en økning på 8 % på et halvt år. Se og Hør Tirsdag er med sine 474.000 lesere Norges mest leste ukeblad, mens Se og Hør Extra er en av lesertallsvinnerne med en økning på 54.000 lesere eller 35 % per utgave.

KK når ut til og blir lest av flere enn tidligere; veksten på nett bidrar til en økning på 13 % i totaldekning for nett og papir. KK på nett og print leses nå ukentlig av 843.000 lesere. KK print har fortsatt flest lesere i det konkurranseutsatte kvinnesegmentet med 170.000 lesere, selv med en liten nedgang – og vi gleder oss til å se resultatene fremover av nye KK som ble re-lansert i sommer.  Magasinet har en økning i lesertall på hele 5,9 % og har 411.000 lesere. Revitaliseringen av Magasinet har blitt godt mottatt av markedet, og Magasinet styrker sin posisjon både isolert sett og også i forhold til konkurrentene. Dette er helt fantastiske tall!

Les mer om gode tall for Aller Media her

Kraften i Aller
Ellers gleder jeg meg til å følge både de flinke selgerne og kundene våre inn i det nye året, se flere resultater av "Kraften i Aller" og hva vi kan få til av gode og effektive løsninger for kundene våre på flere flater.

 

 



Aktuelt