HELP først ute med Outstream-video

Forsikringsselskapet har laget 15 filmer som vises i det nye formatet på db.no.

Outstream er et nytt videoformat – native video (inRead video), som blir aktivert når det er inscreen. HELP er de første i Norge som tar i bruk det nye formatet. Kampanjen er utviklet av Futatsu og går i disse dager på db.no.

– Kampanjen heter The Lawyer og er en filmbasert webkampanje som skal tydeliggjøre HELPs samfunnsrolle, altså primært posisjonerende. Å gi vanlige folk tilgang til juridisk rådgivning, eller advokattjenester, har gjort HELP ganske store, men de er fremdeles ikke så kjente. At noen synes at gode advokater er forbeholdt de rike var det kreative premisset, og også hvordan vi fant frem til Rick Hoffman og hans ubetalelige skildring av en usympatisk Wall Street advokat, sier Aris Theophilakis, CEO i Futatsu.

– Når det gjelder Outstream så likte vi tanken på å være først med noe som virket såpass gjennomtenkt. Med det var jo først og fremst fordi Aller ga bred og relevant dekning, samtidig som de profilmessig passer en underholdende kampanje med en samfunnsbevisst undertone, at vi valgte de som hovedmedium. The Lawyer inneholder over 15 forskjellige filmer, så da vi fikk høre om Oustream, tenkte vi at dette må være perfekt for en såpass rik kampanje, sier Theophilakis.

– Outstream er et videoformat - native video (inRead video), på en artikkelside. Formatet blir aktivert når det er inscreen. Når 50 % eller mer av formatet vises, vil videoen dytte det redaksjonelle ned, og videoen vises i full høyde. Dette vil gi en høy oppmerksomhet, spesielt dersom videoen vises i en relevant redaksjonell artikkel, sier René Selsø, produktansvarlig for mobil og tablet i Aller. 

– Det viktigste er at videoen er laget for digitale kanaler. Det er i beste fall håpløst å tilpasse en tradisjonell reklamefilm til visning på nett. I kampanjen for HELP med såpass mange filmer, vil vi moderere kampanjen underveis og se hva som funker, avslutter Selsø.

– Grunnen til at vi har valgt å bruke Aller, er at vi har tro på det nye formatet. Tror folk vil like filmene, og de vil være et bra utgangspunkt for et sånt format. Da vi hadde laget filmene, og Aller presenterte denne løsningen, passet det veldig bra, forteller Marianne Børsheim Dahl, digital rådgiver i Futatsu.

– Vi er glad i nye løsninger! HELP var først ute med fullverdige advokattjenester som forsikringsprodukt, og i vår skal vi skape enklere digitale avtaler for folk flest. Vi trigges av å være de første til å teste Allers nye format, som vi tror passer The Lawyer og HELP perfekt. Vi ønsker naturligvis at filmer vi er stolte av skal vises i best mulig og brukervennlig format, forteller informasjonssjef i HELP, Dag Are Børresen.


Takk til:
Informasjonssjef i HELP, Dag Are Børresen, Steinar Kvam/Adform, Aris Theophilakis, CEO i Futatsu, Marianne Børsheim Dahl, digital rådgiver i Futatsu, Rebecka Killingstad/Aller, Adops i Aller og Programmatic team i Aller

Ta gjerne kontakt med oss for å vite mer om Outstream

 

 

 



Aktuelt