fullskjerm_hoved.jpg

God mottagelse av det nye fullskjermformatet

En drøy måned etter at det nye fullskjermformatet ble lansert, er annonsørene godt fornøyd med resultatene.

I begynnelsen av mai ble et nytt fullskjermformat lansert på de digitale flatene i Aller. En måned senere har flere annonsører, blant annet Djuice, Telenor, Peugeot, Jordan og Mercedes, testet denne store nye annonseflaten og høstet gode erfaringer.

Bra inscreen-verdier og nye muligheter
OMD og Djuice er fornøyde med nykommeren:

- Vi er veldig fornøyd med dette nye formatet. Våre erfaringer er at det gir en bra stoppeffekt og gode inscreen-verdier. Kunden er også meget fornøyd, forteller Christoffer Bauer i OMD, som har jobbet med fullskjermformatet for Djuice.

Ann-Kristin Stene, Digital Planner hos OMD, tar også godt i mot den nye store annonseflaten:

- Dette er svært interessant og åpner for flere nye muligheter, sier hun.

Se formatet her!


Inscreen på 80 %
Salgsdirektør i Aller, Chris Tallerås Steen, følger spent med på mottagelsen av det nye formatet.

- Den nye flaten er et cross-platform fullskjermformat, som fyller hele skjermen med annonsørens budskap – på desktop, nettbrett og mobil. Det er mulig å benytte HTML5, video, integrasjon og rich media. Blant annet kan reklamefilmer hentes rett fra TV og inn i fullskjermformatet, forteller Tallerås Steen.

- Erfaringene fra denne første perioden viser en inscreen på 80 %. Dette er vi svært fornøyd med, sier salgsdirektøren.

Formatet kjøres nå på alle Aller sine digitale siter: db.no, KK.no, Dinside.no, seher.no med flere - og det kan også kjøpes programmatisk.

Kontakt oss for å høre mer om hvilke muligheter som ligger i det nye formatet!

 



Aktuelt