Wibecke_1170.jpg

Innovative annonseløsninger skaper suksess

kk.no først ut i verden med store digitale formater! En formidabel suksess, forteller salgssjef Wibecke Bjørntvedt i Aller

 

kk.no var sannsynligvis først ute i verden med det digitale annonseformatet "hestesko" i 2006. Ti år senere lanserte vi «fullskjerm», som raskt vant priser og ble kopiert i bransjen. «Store digitalformater har blitt en formidabel suksess», forteller salgssjef Wibecke Bjørntvedt i Aller.

Mitt fokus i vinter er vårt fantastiske flaggskip kk.no.

Våre annonsører har alltid etterspurt digitale formater som kan sammenlignes med helsider i magasiner. Formater som er merkevarebyggende og som gjør at leserne stopper opp og lar seg involvere i annonsekommunikasjonen. Ved lanseringen i 2006 var kk.no det første nettstedet i Norge (sannsynligvis i verden) som lanserte "hestesko" som et annonseformat for desktop. Ved relanseringen knyttet til 10-års-jubileet utnyttet kk.no mulighetene i teknologien gjennom å lansere «fullskjerm», det første cross-device format i Norge (og kanskje i verden).

Spennende produksjon
Felles for begge formater/løsninger har vært at de ikke var standard annonseløsninger for reklame- og produksjonsbyråene. For «hestesko» var formatløsningen uvant – bestående av en topp og to sider. Løsningen den gang var å samarbeide med et byrå som spesialiserte seg på denne type produksjon, og i løpet av et års tid ble formatet en standard på norske nettsteder. For «fullskjerm» er det nye utfordringer, hvor bruk av html5 ikke har vært utbredt i alle byråer, samt at man må løse at annonsen er responsiv til alle skjermstørrelser. Det er selvsagt også et krav i markedet at video fungerer på alle formater.

Les mer om fullskjermformatet

Over 90% inscreen
Produksjon av «fullskjerm» begynner nå å bli mer strømlinjeformet, og både nasjonale og internasjonale nettsteder har tatt løsningen i bruk. Vi opplever dette som et etterspurt format som leverer på særdeles høy inscreen (over 90%), et format som skaper oppmerksomhet og som evner å gi plass for god og effektiv kommunikasjon til leserne. Dette har ikke gått upåaktet hen, og det er med stolthet vi også anerkjennes internasjonalt gjennom å vinne priser for denne annonseløsningen.

Les om at kk.no vant prestisjetung pris på verdensnivå

kk.no – alltid først
I høst overtok Ingeborg Heldal som ansvarlig redaktør for kk.no. Hun er et fyrverkeri som skapt for rollen og vil bidra til å opprettholde kk.no sin høye integritet og samtidig videreutvikle merkevaren i tråd med samfunnsutviklingen. 2018 vil bli et år hvor kk.no vil fortsette å sette spor og igjen være først med å utvikle spennende løsninger for våre annonsører. kk.no har en sterk kvinnestemme som leserne opplever både hverdagslig og trendy, ekte og naturlig. Hun fremstår uformell og sporty, og representerer et trygt og godt miljø for din merkevare. Gjennom kk.no når du som annonsør frem til både hode og hjerte i dine målgrupper.

Besøk kk.no for å ta deg et lite friminutt, opplev en inspirator eller ha det hyggelig med en gledesspreder. Dette er de roller våre lesere forbinder mest med kk.no!

Wibecke Bjørntvedt/salgssjef i Aller

 



Aktuelt