sorthvit_jul_stor.jpg

Juleprat med Børre Sunde i IUM

- Stort potensial innenfor performance marketing

Hver uke vil en bransjepersonlighet dele litt av sine erfaringer og forventninger. Denne gangen snakket vi med Børre Sunde, CEO i IUM. Børre har vært i IUM i 17 år, hvorav de siste 7 årene som leder for byrået og for moderselskapet Mediabrands Norway AS.

IUM er et fullservice mediebyrå og er en del av byrågruppen Mediabrands Norway AS. Selskapet har cirka 70 ansatte - kunderådgivere, mediespesialister, innsiktsrådgivere og kreatører. IUM har en rekke toneangivende norske og globale annonsører på kundelisten, som Equinor, Apotek 1, Brilleland, Interoptik, Johnson & Johnson, Olav Thon Gruppen og HM.

Hva inspirerte deg mest i 2018?

 - Jeg lar meg inspirere – og blir stolt av - de mange dyktige menneskene hos oss, som hver eneste dag står på for å levere resultater for våre kunder. Det som også har trigget meg ekstra i år, er at konkurransearenaen blir stadig større. Det gjør at vi hele tiden må være «fremme i skoa», agere raskt på endringer og ha de beste menneskene på hver eneste plass i organisasjonen.

Hvilke forventinger har du til 2019

 - For vår egen del har jeg forventninger om fortsatt god og lønnsom vekst. Særlig ser jeg et stort potensial innenfor performance marketing og i vår kreative enhet, Marvelous. Når det er sagt forventer jeg ikke at noe kommer gratis. Vi må jobbe knallhardt for å fortjene våre kunders tillit – noe vi selvsagt er innstilt på.

 - For bransjen tror jeg vi vil se mer av det vi allerede har sett de siste årene; fortsatt «flukt» fra de tradisjonelle breddekanalene, økning i bruk av markedsteknologi og «personifisert» kommunikasjon, utvidet bruk av egne kanaler og enda mer fokus på lyd- og bilde-løsninger i påvirkningsarbeidet.

Hvordan vil Kraften i Aller vise seg videre framover?

- Aller har vært dyktige i tilpasningen til en ny «bransjevirkelighet». Konsernet leverer nå en rekke spennende produkter og løsninger innenfor både distribusjon, utvikling og produksjon. Det betyr at «kraften i Aller» kan levere gjennom hele verdikjeden og skape synergier vi ikke tidligere har sett at et medieselskap kan levere.

Hvordan feirer du jul?

-  For meg er julen en pause fra en hektisk hverdag, og som de aller fleste andre tilbringer jeg juledagene hjemme sammen med familien. Er ikke fanatisk tilhenger av ribbemåltidet på julaften, men det må jo til for å få gjøre feiringen komplett. Ellers handler det om å være mest mulig ute på ski eller skøyter. Men i år bryter vi alle tradisjoner og drar til London lille julaften. Så da blir det skøyting i Hyde Park, Boxing Day salg og fotballkamp på Wembley i stedet avslutter Børre.

 

 



Aktuelt