Julepraten med Sten Bråthen, MediaCom

Hva inspirerte mest i 2017, og hvordan blir neste år? Se julepraten med Sten Bråthen her.

Vi har tatt en prat med noen av våre kunder og loddet stemningen for det nye året. Hver uke vil en ny bransjepersonlighet dele litt av sine erfaringer og forventninger. Sten Bråthen begynte som strategidirektør i MediaCom i 2012, og har i høst fungert som administrerende direktør i MediaCom.

Hva inspirerte deg i 2017? 

– Jeg blir inspirert i det daglige, når folk er smarte og flinke og vi ser at vi får til ting som er spennende og fungerer.  

Skummelt og spennende på en gang

Bråthen sitter i juryer i casekonkurranser og ser bransjens beste jobber. Under Mediaforums Mediaprisen 2017, ledet han juryen i kategorien Mediakampanje. 

– Det er veldig mye spennende som skjer i mediehusene og forlagene i forhold til hvordan de utvikler produktet sitt. Litt skummelt for oss som driver med spredning og innholdsproduksjon, men veldig spennende også. 

Forbereder seg godt

– Jeg tror 2018 blir et slitsomt år, da det er en enorm omstilling i bransjen. Mye vil handle om en kombinasjon av innholdsproduksjon og spredning, og det vil være viktig å finne nye måter å gjøre det på. Det vil bli viktig å vite hvilke muligheter data gir og hvordan det blir påvirket av GDPR og e-Privacy loven. Ingen vet helt sikkert, men vi forbereder oss så godt vi kan.

Hvilket fokus setter MediaCom til neste år?

– Vi har bare et fokus og det er å ha fornøyde kunder. For å få til det må vi synliggjøre verdiene av det vi driver med for kunden, sørge for at de blir sett og hørt, og at vi kommer med nye spennende løsninger til dem. I et omskiftelig mediemarked er det viktig at kunden føler trygghet og at de får verdi for pengene, men fokus er i all hovedsak å gjøre kundene våre fornøyde.

Hvordan tror du Kraften i Aller vil vise seg i 2018?

– For meg er Aller spennende på grunn av deres segmenterte magasiner og utviklingen de har fra papir til digitale utgivelser. Jeg er mest spent på sammenslåingen av OMG, Uniform og Hyper og hvordan Aller kommer til å koble sammenslåingen med den tradisjonelle Kraften i Aller. At det er konkurranse mellom forlagshusene gjør samarbeid mellom Aller og oss i 2018 enda mer spennende.

Feirer med dansk julefrokost

– Vi feirer en tradisjonell jul med familie fra både min kones og min side. Det er en tradisjonell middag med pinnekjøtt og så går vi rundt juletreet med de små barna. Vi hviler første juledag og så er vi hos min søster på en lang, lang dansk julefrokost andre juledag. Stort sett har vi dratt på fjellet etter det og vært der til over nyttår. Jeg skal slappe av og kose meg med ANFO-caser, siden jeg sitter i juryen der.

Støtter Sykehusklovnene

Aller har som tradisjon å la deltakerne i Julepraten velge et veldedig formål som Aller Annonse donerer et beløp til.

– Det er mye man har lyst å gi til. Jeg er Redd Barna fadder og kona støtter SOS Barnebyer, og vi er begge glade i Frelsesarmeen, men i år har mediebyråforeningen valgt Sykehusklovnene som vi skal jobbe med i Young Lions kampanjen, så da er det passende å velge dem.

 



Aktuelt