KK-mila, mye mer enn bare et løp

Årets arrangement ble en kjempesuksess, og planleggingen for neste år er godt i gang

KK-mila ble arrangert 9. året på rad, og holder seg sterkt i et utfordrende marked. I en questbackundersøkelse gir 83 % av deltakerne arrangementet toppscore, og over 70 % sier de vil delta igjen til neste år, forteller Torhild Viken som er kommersielt ansvarlig i Aller Live. Hovedmålgruppen til KK-mila er kvinner i alderen 30 – 50 år, og hele 70 % av deltakerne er i denne målgruppen.

Tilstedeværelsen av sponsorene

På spørsmål om hvordan deltakerne verdsetter tilstedeværelsen av sponsorene, svarer hele 83 % at den er veldig viktig, og det ser vi på tiden deltakerne bruker inne på stadion både før og etter løpet. I år kokte det på stadion fra vi åpnet dørene fredag til vi stengte lørdag, og vi anslår at deltakerne i snitt bruker over tre timer inne på området i tillegg til tiden de bruker på løpet. Damene kommer for å smake på produkter, kjøpe treningsrelaterte produkter, bli underholdt fra scenen og delta i alle de ulike aktivitetene vi gjør sammen med sponsorene igjennom hele helgen. Det er nå rett over to uker siden KK-mila ble arrangert, og det er i skrivende stund 1 643 damer som har meld seg på løpet i 2019! Det er ganske unikt, forteller Torhild.

KK-mila, mye mer enn bare et løp

KK-mila er så my mer enn bare et løp. Gjennom KK mila sine egne sider, da spesielt sosiale medier, engasjerer vi damene igjennom hele året med innhold produsert i samarbeid med sponsorene. Det blir arrangert konkurranser, vi deler treningstips, oppskrifter, guiding til valg av utstyr, og mye mer, avslutter en ivrig og entusiastisk Torhild, som er godt i gang med planleggingen av 10 års-jubileet for KK-mila 2019.

Har du spørsmål eller lyst til å være med som sponsor, ta kontakt med Torhild Viken, kommersielt ansvarlig i Aller Live

 



Aktuelt