• Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide
  • Slide

KK.no vant prestisjetung pris på verdensnivå

Helt siden oppstarten i 2006 har KK.no ligget i bresjen som digitalt media. Nå mottar de World Digital Media Award for Best Digital Advertising Campaign.  

Latin-amerikanske, nord-amerikanske, europeiske, afrikanske, arabiske, indiske og asiatiske vinnere møter hverandre ansikt til ansikt i denne konkurransen. Prisutdelingen anerkjenner internasjonale forlag som har skapt nye digitale produkter som engasjerer lesere, samtidig som det øker online business.

Best av de beste

Det er World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA) som står bak prisene som ble delt ut under gallamiddagen, tirsdag 10. oktober. Vinnere fra hele verden reiste til World Publishing Expo i Berlin for å motta priser i den anerkjente konkurransen. Ingeborg Heldal, konstituert redaktør i KK, tok imot prisen for Best Digital Advertising Campaign.

– Det er en pangstart for meg å få lov til å reise til Berlin og en ære å motta en av verdens mest prestisjetunge digitalpris. Jeg er stolt over alle som jobber hardt med KK-merkevaren og hele tiden har tro på produktet, og ikke minst gjennomfører en helt fantastisk digitaliseringsprosess, sier Heldal.

I konkurranse med tungvektere

Kategorien Best Digital Advertising Campaign (inkludert Branded Content), setter som krav at kampanjen skal skape merverdier for både leseren og annonsøren via reklame på flere plattformer. Kampanjene måles på kreativitet, effektivt bruk av alle plattformer og hvem som tilbyr den beste brukeropplevelsen i et post-adblocking media miljø.

KK.no delte scenen med tungvektere som The Guardian og New York Times og det sier litt om nivået i denne konkurransen og hvor KK står på verdensbasis; et digitalt magasin hele verden ser til for inspirasjon. Det er det all grunn til å være utrolig stolte av, sier Heldal.

– Det er viktig at KK.no fortsetter å bane vei og lage godt og kreativt innhold, være seg om det er en annonsepresentasjon eller redaksjonelle saker, sier Heldal.

Juryens begrunnelse

I juryens begrunnelse står det: «Bra tilleggsverdi for annonsører og lesere. En sømløs leseropplevelse uten påtrengende annonsering. Et godt eksempel på vel tilrettelagt stoff for leserne, samtidig som annonsørene får plass til å showcase og selge sine varer og tjenester. Virkelig godt design.»

Se hva WAN-IFRA skriver om vinnerne her

Ny internasjonal bransjestandard

En av de som har vært med å utvikle nettsidens innovative design og nye annonseformater til hva den fremstår som i dag, er Wibecke Bjørntvedt, salgssjef i KK.

– Da KK.no ble lansert i 2006 var vi den første nettsiden med hesteskoannonsering i Norge. Det var ingen som trodde det var måten å gjøre det på den gang, men dette formatet viste seg å bli en suksess. Samme motstand møtte vi da vi introduserte fullskjermannonse på sidene våre, men vi har hatt tro på oss selv hele veien, sier Bjørntvedt.

Nå har altså juryen i World Digital Media Awards valgt kk.no som World Award Winner for Best Digital Advertising Campaign.

Se presentasjonen av kk.no under

 

 



Aktuelt