Levende bilder - stor satsing i Aller

- Vi ønsker å utfordre annonsørene til å tenke helhetlig og bruke nye flater som vi nå utvikler 

 

På Faglig frokost med Aller/ INMA var temaet levende bilder. Det er et stort satsningsområde for Aller Media.

Videodirektør Mads Andersen har fått ansette over 10 personer til sitt håndplukkede team. Nå ønsker han og kommersiell partneransvarlig Gøril Karlsen Thu å utfordre annonsører til å ta i bruk nye formater.

- Jeg er den eneste medielederen i Norge som får ansette 10-15 mennesker sånn, sier Mads Andersen og knipser.

Han er nå i sluttfasen av den krevende fasen å toppe laget som skal gå i krigen om markedsandelene. Når vi ser redaksjonelle videoer, er vi vant til at det tar tre sekunder før og etter pre-roll-reklamen.

- Det har vi ikke tid til lenger. Brukerne er utålmodige, sier Andersen. Derfor skal vi implementere verdens raskeste player, det vil bare ta ett sekund før og etter pre-roll.

Der et gammeldags lineært TV-program var noe vi så fra begynnelse til slutt, beskriver han et moderne TV-program som et eget univers. Vi ser video på en helt annen måte - og det krever noe helt annet av produksjonen. Det krever konfrontasjon, action og følelser.

- Vi lager ikke video uten at det har friksjon i seg. Det må være noe som skjer som lar seg bedre formidle med video enn med ord. Vi gidder ikke intervjue en politiker som ikke ler, griner eller er sinna!

Han trekker fram Aller Medias unike distribusjonskraft og muligheten til å nå bredden, nisjene og målgruppene gjennom merkevarer som Dagbladet, Sol, Se og Hør og KK. Kommersiell partneransvarlig Gøril Karlsen Thu viser helt nye muligheter for produktplassering og salgsmuligheter gjennom et digitalt TV-studio.

- Vi ønsker å utfordre annonsørene til å tenke helhetlig og bruke nye flater som vi nå utvikler. Mulighetene er mange, avslutter Gøril.

 

Faglig frokost - INMA/Aller 22.november: Levende bilder

• Hvordan lykkes med videomarkedsføring i 2019 - Sigurd Fossen, Sølvrev AS

• Redaksjonelt innhold på web-TV og kommersielle muligheter - Mads A. Andersen og Gøril Karlsen Thu, Aller Media.

• Slik kan du feile på Online Video - Inge Hofstad Kjeilen og Kine Wølneberg, RED Media

 

 



Aktuelt