Mediekanal-prisen er viktig

Medieprisens kategori "Mediekanal" ble etablert i fjor. Den er viktig for hele bransjen.

– I Dagbladet og Aller har vi i lang tid vært opptatt av å arrangere gode konkurranser for norske annonsører, sier Chris Tallerås Steen, salgsdirektør i Aller.

– Vi har hatt Pustehullet for årets Magasinet-annonse, «Dagblad-caset» for de beste sammensatte kampanje i våre medier, og «Aller Best»-prisen. Men først når «Mediekanal-prisen» dukket opp, kunne vi selv delta. Første året, i fjor, var vi svært fornøyde. Vi vant tre kategorier, og gikk helt til topps med hovedprisen til «Statoil – kraften i det mulige»-kampanjen, forteller Tallerås Steen.

Les mer om fjoråret her.
Les også: Sølv til Dagbladet!

Skjerper oss
– Fordelen med slike konkurranser er at det skjerper både oss og kundene. Selv om vi i hverdagen har fullt fokus på å yte vårt beste, er det klart at slike muligheter til å sammenligne oss med alt det beste som skjer i det norske annonsemarkedet får oss til å strekke oss enda litt lengre. Gode caser starter med sterke ambisjoner, og med at alle involverte kommer tidlig inn i prosessen. Slik vi nå blant annet har arbeidet med flere caser som vi leverer til Medieprisen 2015, forteller Tallerås Steen.

Forbilledlig
Juryleder for Medieprisen er Beathe Stangeland Eide, Account Director i SMFB. Hun er også enig i at kategorien «Mediekanal» er viktig:

– I denne kategorien fokuserer vi på hvor løsningsorienterte enkelte medier er. Denne markerer dem som er faglig sterke, og bidrar så på sin måte til en kompetanseheving hos mange medier. Dagbladet har brukt sin pris og casene de deltok med veldig bra, og har etter min mening vært forbilledlige når det gjelder ytterligere å øke ambisjonene hos sine kunder, sier Stangeland Eide.

alt
Chris Tallerås Steen, salgsdirektør Aller

 



Aktuelt