1170x610_Reiselivsmessen.jpg

Besøksrekord under Reiselivsmessen

En ledende markedskanal for den nasjonale så vel som den internasjonale reiselivsindustrien.

– Som arrangør av den norske Reiselivsmessen, er vi et «fyrtårn» innad i industrien. Vi er i kontinuerlig dialog med nasjonale og internasjonale aktører og kjenner til enhver tid pulsen på bransjen. Turismen øker og nordmenn elsker å reise forteller Merete Falch, som er Prosjektdirektør/CEO for Reisemessen.

Benytter seg av Kraften i Aller
Markedsføringen ble kjørt i perioden medio desember til medio januar, med trykk både i papirutgaver og digital/nett flater i Dagbladet og Se&Hør. Dagbladet har vært samarbeidspartner siden 2012.

– Samarbeidet med Aller har stor og vesentlig betydning for Reiselivsmessen. Vi treffer hele bredden av publikum, aldersmessig og begge kjønn, sier Falch. 

Opplever jevn vekst
Totalt 41 996 personer besøkte Teleor Arena under Reiselivsmessa. Det er rundt to tusen flere enn i fjor. Flere hundre utstillere deltok, og samtlige stod klare for å vise nordmenn sine reisemål, sine land og nettopp deres verden av muligheter. 

– Det er attraktivt å være representert mot det norske markedet, derfor har vi også et bredt spekter av utstillere på Reiselivsmessen. Deltagelsen er enda bedre enn tidligere, som igjen gjenspeiler viktigheten av nettopp å være tilstede når nordmenn skal velge sine ferier for 2018.

Reiser uten masseturisme søkes
Store deler av nordmenns private budsjett blir prioritert til reiser og ferier. I tillegg er nordmenn kjent for å legge igjen store summer dit de kommer.

– Nordmenn er en elsket og yndet feriegjest, hvor enn vi velger å dra. Vi vil oppleve verden, utfordre oss selv, få inntrykk som gir livskvalitet, skape samhold og felles minner med venner og familie samt reise alene for total frihetsfølelse.

Vårt nærmeste ferieland
Korte flyreiser og rimelige flytilbud har gjort Europa nærmere, og vi velger disse landene både for weekendturer og lengre opphold.

– Norge er også vårt nærmeste ferieland, og vi har mange destinasjoner som tilfredsstiller årets trender. Både Lofoten, Helgelandskysten generelt, Geiranger og Hardanger opplever turismens trykk – såvel fra nordmenn og incoming tourism. Norge har enorme eksotiske opplevelser å tilby, hvorav nordlyset og vilt opplevelser spesielt er i tiden.

Ønsker velkommen til neste gang
Samarbeidet med Aller fortsetter videre og påmeldinger for Reiselivsmessen 2019 på Telenor Arena er allerede godt i gang.

– Vi ønsker publikum velkommen til Reiselivsmessen, og oppfordrer til å benytte mulighetene som blir presentert der. Der kan man møte hele reiselivsindustrien som står klar til å dele all sin ekspertise om hva nettopp de har å tilby til ditt neste drømmereisemål, avslutter Falch.

 



Aktuelt