dolcedusto_1170_ny.jpg

Nyhetsbrev til kaffetørste nordmenn

Nescafé Dolce Gusto bruker Aller Nyhetsbrev for å nå ut til sin brede brukergruppe.

I perioden fram mot jul selges det mye kaffe og kaffemaskiner. Mette Ugstad, Kategorispesialist for Nescafé Dolce Gusto i Nestlé, vet hvor viktig det er å være «top of mind» hos forbrukerne.

– Vi har tidligere gjort tradisjonelle print-annonser med Aller og testet ut konseptene Se & Hør sommerturné og Testpilot. Sistnevnte fikk vi veldig god respons på, så det er tydelig at kaffe engasjerer det norske folk!

altEr spent på hvordan det vil fungere.

I år benytter Ugstad seg blant annet av Aller Nyhetsbrev som kommer ut en gang i uken.

– Det som er så morsomt med digitale aktiviteter er at man får helt konkrete resultater, som for eksempel antall klikk. På bakgrunn av det kan vi gjøre nødvendige finjusteringer på en helt annen måte enn i tradisjonelle medier.

Like relevant for studenten som pensjonisten.

Nescafé Dolce Gusto er en sterk merkevare med en bred brukergruppe. Konseptet er kvalitetskaffe med stort utvalg og superenkel tilberedning. 

– Gjennom bredden i Aller sin portefølje og kanalmiks, treffer vi veldig mange vi er interessert i å snakke med. Vi ønsker å slukke kaffetørsten til nordmenn med god kaffe og håper det havner mange Nescafé Dolce Gusto maskiner under juletrærne i år!

 



Aktuelt