varekonsumindeks_1170.jpg

Økt kjøpekraft i juni

Om sommeren har kundene mer penger og bedre tid – det gjør det ekstra gunstig å annonsere.

I juni hvert år ser vi en peak i varekonsumindeksen. Denne statistikken viser oss utviklingen i husholdningenes konsum av varer. I sommermånedene har vi bedre tid – og bedre råd med nylig mottatte feriepenger. Skal vi unne oss noe ekstra, pusse opp kjøkkenet eller bytte bil? Tallene forteller oss at sommeren er tiden for shopping.

– Juni er tradisjonelt sett en god annonsemåned. Med mer penger og bedre tid er betingelsene for å lykkes med en kampanje ekstra gode nå i sommermånedene, forteller Yngvild Nesheim, leder for kommunikasjon og kompetanse i Aller.

6 av 10 nordmenn bruker ett eller flere av Aller Media sine produkter. Gjennom sterke posisjoner i nyhets-, aktualitets- og kvinnesegmentet har våre annonsører muligheten til å nå ut til 2,8 millioner lesere og brukere ukentlig.


Økning i mobiltrafikk
Samtidig som varekonsumindeksen går opp, flytter mye av trafikken seg over på mobil. Om sommeren har vi bedre tid til å lese mer, blant annet aviser og magasiner. Vi er også mye på farta – og bruker dermed mobilen ekstra mye.

– Det er alltid interessant å se økningen i mobiltrafikk i sommermånedene. Vi ser økningen fra år til år. Tommelfingerregelen er at jo varmere det er i været, jo høyere forflytning fra desktop til mobil og tablet, forteller René Selsø, produktansvarlig for mobil og levende bilder i Aller.

Sommeren er høysesong for lesing – også av magasiner.

– En sammensetning av magasin og mobil kan være en god kombinasjon for annonsering nå i sommer, råder Nesheim.

Ta kontakt for mer informasjon om annonsemuligheter tilpasset ditt produkt.

 



Aktuelt