180831_nominerte_v3.jpg
Fra venstre: Henrik Staib, Stine K. Hellem (foto: Jarle Nyttingnes/Bertel O. Steen), Alexander Mostue og Olve Brekke.

På shortlist i Medieprisen 2018

Aller er nominert til Medieprisen med et case for Citroën. Sammen med Futatsu er de også nominert for Discovery.

– Å komme på shortlist i Medieprisen er alltid gøy! Nå går vi for pallen, sier Henrik Staib i Aller. Han står bak Citroën-caset som er nominert i kategorien Mediekampanje. Kampanjen vant også Aller Best 2017.

Kampanjen skulle skape oppmerksomhet rundt lanseringen av C3 hos en primærmålgruppe som besto av unge, urbane mennesker. I kampanjen fikk man være med på to utflukter der et kjærestepar overrasker hverandre med lunsj-date på Grefsenkollen og kino-date på Bygdøy Sjøbad.

Et resultat av godt samarbeid

– Denne kampanjen er resultat av et godt og tett samarbeid. Her kom Aller på kort tid opp med en god idé som svarte på brief, samtidig strakk de og Starcom seg det lille ekstra for å sikre at dette kom til å bli bra, sier Stine K. Hellem, markedssjef i Peugeot, DS Automobiles og Citroën.

– Det jeg liker spesielt godt med caset er at kunde og mediebyrå ga oss stort spillerom noe som førte til en utradisjonell bilkampanje hvor fokus ble flyttet fra tekniske og harde egenskaper til følelser og myke verdier. Vi brukte video på en spennende måte og tilpasset kampanjen med målgruppestyring og et bredt utvalg av distribusjonsflater. Caset viser at det kan lønne seg å tenke nytt da det fikk veldig gode resultater, avslutter Henrik Staib i Aller Media.

Les mer om Citroën-caset her.

Sammen med Futatsu er Aller nominert i kategorien Mediekreativitet

Eliteserien ble i vår sparket i gang rekordtidlig, og Discovery måtte de første ukene av sesongen finne seg i å konkurrere mot flere av de store vinteridrettene, om både publikum og tv-seere. Futatsu ble bedt om å skape engasjement i digitale kanaler i forkant av sesongen.

– Basert på innsikten om at fotball handler om følelser, og at det som bringer frem de aller sterkeste følelsene er rivalisering, bestemte vi oss for å ta tak i nettopp denne rivaliseringen. Løsningen ble Roast Your Rival, eller «Jekk ned en supporter», hvor supporterne fikk muligheten til selv å minne hverandre på hendelser fra fjoråret, som man som supporter aller helst skulle sett at man ikke måtte bli minnet på, lage og sende helt unike bannerannonser som ble vist på forsiden av Dagbladet, forteller Alexander Mostue, Medierådgiver i Futatsu.

For å få til den tekniske løsningen samarbeidet de tett med Aller, som åpnet opp for å gjøre spenstige tilpasninger på forsiden av Dagbladet.no. Kampanjen ble både sett, delt og skapte stort engasjement både i form av antallet unike bannere og engasjement i sosiale kanaler. I Aller var det Olve Brekke som var ansvarlig for Discovery-kampanjen.

– For oss som medie- og reklamebyrå, er det vesentlig å finne mediepartnere som åpner opp for og blir med på å utfordre noen etablerte rammer. De siste årene har vi gjort mye bra sammen med Aller, og det er fint med en mediepartner som ikke bare svarer på brief, men også blir med å utfordre den, sier Mostue.

 



Aktuelt