Lofoten-1170.jpg

Selger kvalitet fra Lofoten

Når bredt gjennom tradisjonell og digital annonsering.

 

Med Lofotburger 86 % ønsker Lofoten AS å ta mer eierskap til deres opprinnelse i Lofoten og fiskeburgernes høye innehold av ren fisk. Agnete Bell, produktgruppesjef i Lofotprodukt AS synes det er viktig å formidle at burgerne er laget på fabrikken nede i vannkanten i Lofoten.

– Vi vet at den norske forbrukeren er opptatt av kvalitet og hvor maten de spiser kommer fra, sier Bell. 

Scorer høyt på kjennskap og preferanse

I begynnelsen av 2017 kjørte Lofoten en mediekampanje som var en kombinasjon av utendørs, native annonsering både på print og digitalt, samt sponsorat på TV.

– Kampanjen var effektiv og salget økte betydelig i perioden. I tillegg slo vår ”brand tracker” ut positivt på parameter som kjennskap og preferanse, sier Bell.

Som et supplement til annonsering på TV og print, har Lofoten brukt digitale annonser og sosiale medier. Så langt har denne kombinasjonen vist seg å være en suksess og Bell kan vise til fantastiske salgstall for Lofoten fiskeburger og fiskekaker.

– Vår reklamefilm, om en liten jentes kjærlighet til «fesk», har skapt masse oppmerksomhet og flere har skrevet inn og delt sin begeistring for TV-reklamen på sosiale medier, sier Bell.

Treffer riktig med variert annonsering

Lanseringsplanene for 2018 er nå lagt og vi har hatt flere spennende møter med mediebyrået Wavemaker (dvs. MEC/Maxus) for å finne ut av hvordan vi kan optimalisere markedsbudsjettet. Vi kommer til å fortsette med en nøye planlagt plan bestående av TV, print, digital annonsering og sosiale medier.

– Voksne og yngre målgrupper konsumerer både digital og tradisjonell annonsering, så vi føler vi treffer riktig og bredt med vår miks, avslutter Bell.

 



Aktuelt