1170x610_SF-Studios_Filmer.jpg

Skiller seg ut med utradisjonell markedsføring

Med nesten en filmpremiere i uken, har SF Studios alltid noe på plakaten.

Frem mot jul har SF Norge filmer som A Bad Moms Christmas, Justice League, Suburbicon, Solsidan og Paddington 2 på kino. For Marketing & Publicity manager i SF Studios, Katrine Aamodt, er ingen dag lik. 

– Vi har veldig mange filmer som lanseres året rundt, så det er høyt tempo hele tiden. Hver film har sin spesifikke målgruppe og markedsføring, så det er mye å holde styr på. Samtidig er det gøy å jobbe med så forskjellige produkter og målrettede arrangementer, sier Aamodt.

Katrine AamodtKaprer publikums interesse på sekunder

SF Studios tilrettelegger markedsføringen og kommunikasjonen spesifikt for hver film de jobber med for å nå ønsket målgruppe. Digitale løsninger og sosiale medier anses som noen av det viktigste satsningsområdene.

– Det er også mange spennende muligheter innenfor content marketing som vi benytter oss av. Det er viktig at materialet som blir brukt er tilrettelagt for vårt valg av media og at det skiller seg ut fra alt det andre. Budskapet må komme raskt og tydelig frem, fordi man bare har noen sekunder å kapre folks interesse på, sier Aamodt.

Skaper interesse på en annen måte 

SF Studios når sine forskjellige målgrupper gjennom mulighetene og løsningene "Kraften i Aller" tilbyr.   

– Aller er en meget spennende og nyttig arena å bruke. Vi benyttet oss av digitale løsninger på å markedsføre filmen Dunkirk i sommer. Der var vi veldig fornøyd med resultatet. Content-løsningen vi benyttet på Kings Bay var også en spennende mulighet for å få frem budskapet og skape interesse på en annen måte enn den tradisjonelle markedsføringen, avslutter Aamodt.

Les mer om Kings-Bay caset her.

 

 



Aktuelt