180419_sol-app.jpg

SOL med ny app

SOL er Aller Medias nest største nettsted etter Dagbladet. Nå lanseres ny app, som allerede er nominert i Digiday Media Awards Europe.

Ved årsskiftet lanserte SOL en ny personalisert app, som skal være ledende innenfor nyhetsområdet. Den er tilpasset dine personlige ønsker og nyhetsbehov, og den er tilpasset hvor du befinner deg geografisk. Appen er bygget fra bunnen på rekordtid, og vi trente opp vår egen AI til å forstå innholdet i alle artiklene som publiseres på nett i Norge. GPS blir brukt for å gi leserne lokale nyheter og vær.

Sol Nyheter og appen er allerede nominert for beste bruk av teknologi og beste mobile innovasjon i Digiday Media Awards Europe. Vinnerne avsløres i London 31. mai. Sol Nyheter ble også nominert for beste nettsted og mobiltjeneste i WAN-IFRA European Digital Media Awards nylig.

– Vi anbefaler alle å laste ned og sjekke ut den nye SOL-appen, oppfordrer salgssjef Pål Sørensen i Aller, som har ansvar for annonsesalget påSol.no.

Av fakta om SOL trekker han frem at brukerne er ekstremt lojale, og at de besøker nettstedet for å finne kvalitet og mangfold av saker.

"Think bait"
– SOL har brukere som er høyinteressante for kommersielle aktører. Spesielt sterke er Sol.no mot bransjer som reise, bil, hus & hage og personlig økonomi.

SOL er Aller Medias nest største kanal etter Dagbladet og en av de virkelige pionerene blant norske nettsteder. Journalistene som jobber i SOL kvalitetssjekker innholdet i alle saker som publiseres, og de prioriterer kvalifiserte meninger, kvalitetsjournalistikk og selvfølgelig breaking news. Dette er ekstremt viktig fremover blant annet i forhold til «fake news»-debatten. SOL har en «think bait»-strategi og ikke en «clickbait»-strategi når de vinkler sakene sine, poengterer Sørensen.

Ny kampanje

For å trekke enda flere lesere til SOL, kjøres det også en kampanje nå i våres. Markedssjef for digitale merkevarer Dan Ruben Johansen har planene klare.

– I slutten av mars lanserte vi appen "Sol Nyheter", med ambisjon om å trigge yngre brukere til SOL-universet. Kampanjen er designet for å tiltrekke brukere mellom 18-35 år til appen, samtidig som kjennskapen til SOL som mormerke skal styrkes, forteller Johansen.
 

Mest nedlastet

– Etter tre uker har vi sett en økning i nedlastninger på over 200 %, og appen er i skrivende stund den mest nedlastede nyhetsappen i både AppStore og Google Play. Brukerne av appen skiller seg fra både desktop og mobilsiden, ved å ha en yngre profil. Kampanjen beviser den samlede "KRAFTEN I ALLER". Foruten annonsering, som i stor grad er blitt plassert på egne medier, har vi benyttet Aller-eide byråer slik som RedInk, OMG og AdLink for å skape og spre budskapet vårt, oppsummerer Dan Ruben Johansen.

750 000 lesere hver uke

Hver uke oppsøker trekvart million lesere forsiden på Sol.no. Og de kommer ofte tilbake. Noen hver dag. Andre ti-tolv ganger hver dag. Døgnet rundt har vi bemannet en av landets beste nyhetsdesker. SOL sorterer, prioriterer, kaster, løfter og mikser en forside som til enhver tid skal gi leserne det beste overblikket over hva som skjer på nett i Norge.

5 000 nyheter hver dag

Fem tusen norske nyheter går gjennom de maskinelle og menneskelige filtrene til Sol.no hver dag. Å skape mening i dette kaoset er vår viktigste jobb, og vi gjør det på en måte som leserne opplever som attraktiv. Det gjør også Sol.no til en god annonsekanal. Det er fem temaer våre lesere er spesielt interessert i. De finner du også igjen i menyen, som bolig, motor, helse, reise og mat. Her er det gode muligheter til å treffe nisje-målgrupper til riktig tid og i riktig modus.

Se Sol.no her

For mer info:

alt

Kontakt salgssjef Pål Sørensen 911 28 915

 



Aktuelt