ingrid-melnes-1170x610.jpg

Sommerpraten: Ingrid Melnes

Markedssjefen i KappAhl forteller at en digital revolusjon har satt sitt preg på retailbransjen i 2018 så langt.

1. Hva har vært høydepunktet i kommunikasjonsåret 2018 så langt?

Jeg synes det er utrolig spennende at AI og maskinlæring for alvor har entret banen, og at stemmestyrte løsninger nå kan endre hverdagen for så mange. Det digitale toget har lenge gått veldig fort, men i 2018 virker det som at det har akselerert litt ekstra, og det er en stor omveltning for retail spesielt. Mulighetene det bringer med seg er heldigvis mange, og jeg har stor tro på det vil bidra til å gi kundene våre en så optimal handleopplevelse som overhodet mulig. Samtidig er det viktig å holde på det menneskelige aspektet, og som en motvekt til det digitale, tror jeg det er viktigere enn noensinne å skape gode og sterke relasjoner til kunden.

2. Hvordan står det til med Kraften i Aller?

Den står det absolutt veldig bra til med. Vi har hatt noen utrolig vellykkede samarbeid med KK både i fjor og i år, spesielt med tanke på det vi har gjort av native annonsering og morgenshopping. Sistnevnte har vi gjort en større mediepakke ut av med moteserie og invitasjon på trykk i KK, samt gjennomføring på butikk med flyers og grafisk materiale, «KK elsker»-tags på KKs utvalgte plagg, og servering under eventet. Vi komplementerte med en native ad med aktuelle trender som vi brukte som utgangspunkt i Facebook- og Instagram-annonsene. I tillegg ble det sendt ut invitasjoner i nyhetsbrev både fra KK og KappAhl. Morgenshoppingen er fortsatt noe som er ganske nytt for oss, men det har allerede blitt veldig populært hos kundene våre, og vi øker antall besøkende og omsetning for hver gang. KappAhl og KK er en god match, og vi når ut til både nye og eksisterende kunder veldig positivt og fint ved å stå sammen på denne måten.

3. Hva er dine sommerplaner?

Jeg flytter inn i ny leilighet nå i juni så en god del av sommeren vil nok gå til oppussing av den, men litt ferie skal jeg likevel ta meg tid til. Jeg har alltid et mål om å besøke nye land, og i år blir det en tur gjennom Kroatia og videre til Montenegro. Ellers blir det noen helgeturer til et sommerhus i Bovallstrand og å nyte det Oslo har å by på. Jeg skal blant annet på Øyafestivalen i år som i fjor. Ingenting slår sommeren i Oslo når den er på sitt beste.

 



Aktuelt