180601-pal-erik-bruserod-1170x610.jpg

Sommerpraten: Pål Erik Bruserød

Head of Digital Marketing i Reisegiganten om god content, utfordringene med GDPR og sommerplaner.

1. Hva har vært høydepunktet i kommunikasjonsåret 2018 så langt?

Når jeg ser tilbake på året så langt tenker jeg at vi har begynt å modnes en god del. Artiklene som vi skriver har bedre innhold som retter seg mer mot leserne. Alt dreier seg ikke bare om salg, men også om å gi god informasjon. Native ads må gi merverdi for at leserne skal klikke seg inn. Det jobbes også mye mer med inbound-marketing for å skape mer for brukerne på siden og for beholde de lengre.

Det er heller ikke mulig å ikke nevne GDPR. Det er en stor endring som fører med seg mye positivt, men også en del negative ting for oss som markedsførere. Her kommer vi nok til å bruke en del tid på å tilpasse oss. Både for å få nyttig informasjon fra våre kunder, men også hvordan vi skal nå ut til de som skrur av alt av tracking.

 

2. Hvordan står det til med Kraften i Aller?

For oss er Kraften i Aller i hovedsak Se og Hør offline og digitalt og Dagbladet. Her har vi hatt et langt samarbeid, og vi treffer vår målgruppe godt. Vi har også jobbet oss litt over mot Sol.no med god suksess. Fordelen med Kraften i Aller er jo nettopp det at man kan treffe de målgruppene man er på jakt etter, og kan segmenter på, ut i fra de reiser vi ønsker å fortelle om.

Få gode sommertilbud på content

3. Hva er dine sommerplaner?

I år har jeg ikke så store planer, det kommer til å bli hjemmeferie med noen utflukter. Vi venter tvillinger i juli/august, så da er det best å holde seg hjemme. Men jeg kommer til å ta med meg sønnen min på turer til stranda og på noen teltturer. Så får vi ha utenlandsferien til gode.

 

 

 



Aktuelt