lauren_1170.jpg

Stafettpinnen: Lauren Pedersen, Instabank

På denne etappen blir du bedre kjent med Lauren Pedersen, markedssjef i Instabank. Instabank er en ny digitalbank som tilbyr sparing og lån med fleksibel nedbetaling, og utvikler nye tjenester og produkter som skal forenkle måten du bruker banktjenester.

I Aller har vi gleden av å jobbe med landets flinkeste markedssjefer og direktører. Som leser av Aller Annonse kan du bli litt bedre kjent med dem og kanskje lære noe av dem også.

Hvordan har reisen vært frem til der du er nå?

Jeg vokste opp i New Zealand, så min reise startet der. Men jeg ville ut for å utforske verden. De siste 15 årene har jeg derfor bodd og jobbet flere steder, som Washington DC (studerte kommunikasjon og markedsføring), New York og London (jobbet for reklamebyråene Grey og McCann Erickson) og til slutt Oslo, hvor jeg har jobbet i til sammen 10 år i teknologifokuserte selskaper som Opera Software, Cxense - og nå Instabank.  

Hvordan er arbeidsdagen din?

Det er aldri en kjedelig dag på jobb. Det hadde jeg aldri trodd at jeg kunne si om en bankjobb! I dag, for eksempel, analyserte jeg kunde- og forbrukerdata, intervjuet en kandidat til vårt nye Finland-team, hadde et møte med et mediehus i forbindelse med en refinansieringskampanje, jobbet i team med vårt CRM-prosjekt, skrev en pressemelding og oppdaterte nettsiden vår - instabank.no.

Hva er dine tanker om endringene i medielandskapet fremover?

I dag må alle markedstiltak kunne måles og vise til en målbar effekt. Med denne utviklingen tror jeg at reklameprodukter og markedsføringsplattformer som selskaper kan selvstyre i real-time, vil bli avgjørende. Jeg tror at mediehusene må utvikle tettere bånd til annonsørene, og ikke alltid satse på et mediebyrå som et fordyrende mellomledd. 

Hvorfor skal folk velge ditt produkt?

Ingen banker leverer raskere og enklere banktjenester enn Instabank. For hvem vil vel bruke tid på banktjenester når de kan gjøre hva som helst annet?

Hva er din beste jobbmessige prestasjon så langt?

Tallmessig så er det ingenting som slår tiden i Opera Software, hvor jeg var en del av et team som lykkes med å rekruttere flere hundre millioner brukere til nettleseren, fra hele verden. Men det å være med på å bygge merkevaren Instabank – fra ingenting da vi lanserte – til et selskap med flere tusen kunder, det er jeg utrolig stolt av. Og ikke minst er jeg stolt av å ha lært meg å stave ‘ refinansiering’ på norsk.

Hva gjør du når du ikke jobber?

Da oppdrar jeg to nydelige jenter sammen med mannen min, reiser så mye jeg kan - og spiller tennis.

Hvem sender du stafettpinnen videre til og hvorfor?

Jeg vil gjerne sende den videre til Sean D'Arcy, Head of Marketing at Kahoot!

 



Aktuelt