Rake_1170x610.jpg

Stafettpinnen: Trine Rake, OneCall

Bli bedre kjent med markedssjefen i OneCall, Trine Rake, vårt intervjuobjekt i denne runden av Stafettpinnen!

 

Hvordan har reisen vært frem til der du er nå?
Reisen startet med studier i England, på Bournemouth University. Etter studiene flyttet jeg til London hvor jeg jobbet for blant annet Ipsos Mori og reklamebyrået Freedman International, før jeg hoppet over til kredittvurderingsbyrået Standard&Poor’s som Markedskonsulent for EMEA (Europe, Middle-East & Asia). Etter 9 år i England gikk turen hjem til Oslo og ny stilling i Tele2, hvor jeg jobbet med Tele2 sin ledergruppe. Deretter har reisen gått steg-i-steg og nå jobber jeg som Markedsjef i OneCall.  

Hvordan er arbeidsdagen din? 
Veldig variert! Ingen dager er like, og det er akkurat slik jeg liker det. Telekom-bransjen er en hektisk bransje med stor konkurranse, hvor ting endrer seg utrolig fort. Nå for tiden jobber jeg med en omfattende familie-kampanje, hvor vi er godt synlige i tradisjonelle kanaler, men vi er også gode på å tenke utenfor boksen, og teste nye spennende kanaler for å nå de riktige målgruppene. 

Hva er dine tanker om endringene i medielandskapet fremover?
Jeg jobber i en sektor med mye reklame-noise og vi er derfor hele tiden avhengige av å tenke nytt for å skille oss ut og bli hørt. Vi ser en sterk dragning mot det digitale og alt det har å by på – både rene annonsespor, men også rene content-spor, hvor vi legger vekt på å dele kunnskap og informere mye mer enn bare å selge.

Hvorfor skal folk velge ditt produkt? 
OneCall har vært med på å endre det norske mobilmarkedet og jobbet hardt for å presse prisene ned. Vi synes ikke det skal koste deg skjorta å holde kontakten med nære og kjære, samtidig som du skal få alle tjenestene du trenger og forventer av en mobiloperatør. Vi er opptatt av hverdagsinnovasjon som skal gjøre hverdagen enklere og billigere for kundene våre.

Hva er din beste jobbmessige prestasjon så langt?
Vanskelig spørsmål! Jeg kan dra frem en kampanje jeg jobbet med i fjor - hvor nye OneCall kunder fikk mulighet til å prøvekjøpe OneCall-abonnement. Vi testet mange forskjellige kanaler for å spre Prøvekjøp som et konsept og oppnådde 65% kjennskap etter kun 8 uker etter lansering. Slike resultater er ekstra moro!

Hva gjør du når du ikke jobber?
Jeg er veldig glad i å reise og bli kjent med nye kulturer. Siste langtur gikk til Tulum i Mexico som er et av de fineste stedene jeg har besøkt til nå. Nesten som å være i paradis! Er ellers veldig glad i å lage mat, prøve nye restauranter og gå på konserter og festivaler.

 



Aktuelt