Chris T Steen STOR.jpg

Stemningsrapport fra juryleder av Aller Best!

Nå pågår en omfattende og grundig juryarbeid av de ti finalistene, før det braker løs på Mesh 14. mars, forteller en ivrig og engasjert juryleder, Chris Tallerås Steen.

Hva er drømmecaset i Aller Best?

Hensikten med Aller Best er å inspirere til nytenkning både internt i Aller og hos kunde og byrå. Drømmecaset mitt må være et case som tar i bruk hele Kraften i Aller. Alt fra merkevarene og innholdet til teknologien og menneskene, satt sammen til en eksplosjon av elementer som når ut og helt frem til hjertet hos forbruker. Det krever at man bruker de disiplinene som passer og blende det inn i en god miks. Når den kraften settes i sving blir det et drømmecase som vil gi kunden ekstremt god effekt. Og en fornøyd kunde, kjøper igjen!  

Hva bør alltid være med i ett case?

I Aller Best har vi definerte kriterier som skal oppfylles i ett case. Først og fremst må det være et godt definert mål, med en plan på hvordan målet skal nås. Da er det viktig at caset bygges på god innsikt. I Aller har vi en egen innsiktsavdeling med eksperter på flere områder. Når innsikten er på plass, kan vi se på uttaket av løsningen og valg av kanaler og formater. Den kreative løsningen skal skreddersys hver enkelt kunde. Etter at kampanjen er satt i gang er det viktig at vi måler og ser effekt og resultat av innsatsen, opp mot målet som ble satt. Til slutt ser vi også på hvordan caset presentereres og argumentasjonen som er brukt. Ut fra disse kriteriene kårer vi de beste casene i Aller Best!

Ser du selv noen trender eller tendenser i bransjen nå, som du synes er ekstra spennende?

Det er masse spennende som skjer om dagen. Vi i Aller jobber med en spennende metode kalt Aller Kreativt Konsepthjul. Metoden finner fram til innholdshjertet, masserer det og tar det ut i formatene som gir maksimal effekt, tilpasset hver enkelt kommunikasjonsform eller produkt. Skreddersydd til kunden. Det er også en stor etterspørsel etter video i alle formater, enten om man tar det ut som preroll på webtv eller via video i banner. Ved å vise video i for eksempel fullskjermformatet, vil man kunne bruke alt av Allerdata. Her har vi muligheter til retargeting, databerikelse og å segmentere på siter og temaer, slik at du treffer leseren i riktig kontekst, avslutter Chris Tallerås Steen, kommersiell direktør i Aller Media og juryleder av Aller Best.

 

 

 



Aktuelt