jordan_680.png

Testet seg til topps

Jordans elektriske tannbørste ble Norges mest populære etter test-kampanje på Dinside.

Dinside har utviklet sin egen kommersielle tjeneste, Dinsides Testpilot. Her kan leserne teste produkter fra ulike annonsører.

Wilfa ønsket å teste den nye elektriske tannbørsten Jordan Clean Premium+, en toppmodell med tre ulike børstehoder.

Brukervennlig og teknisk
Målet var å få frem hvor brukervennlig toppmodellen er og få vist alle de tekniske finessene modellen har sammenliknet med konkurrentene. Dette var i forkant av at produktet ble lansert i butikk. Forhåndsomtalen ville også sikre at produktet var ”top of mind” hos potensielle kunder, og at nyhetsverdien var høy.

Testpiloter
I forkant av kampanjen kom Wilfa og Dinside i samarbeid frem til spørsmålene som skulle stilles for å få mest mulig detaljert forbrukerinnsikt. Utlysningen ”Vi trenger testpiloter” lå på forsiden til Dinside.no og ble ledsaget av informasjon om produktet og et spørreskjema for utsiling av aktuelle piloter.

I etterkant kunne forbrukerne lese testen på Dinside. Testen ble etterfulgt av en annonsekampanje på desktop, nettbrett og mobil, basert på de rekordhøye og positive resultatene fra testpilotene. Dinside designet annonsemateriellet til alle kanaler. De som ikke ble valgt som testpiloter, fikk tilbud om å kjøpe produktet til halv pris via Elkjøps nettbutikk.

Se utlysningen.
Se testrapporten.

Eksepsjonelt godt resultat
Hele 7031 fylte ut spørreskjemaet og ønsket å teste den nye tannbørsten, noe som er svært høyt. Utlysningen av testkampanjen fikk 31 155 sidevisninger, mens nesten 17 000 leste testrapporten i etterkant. Dette tilsvarer totalt i underkant av 50 000 sidevisninger, som er veldig bra.

Testscoren på 9,5 av 10 er det høyeste resultatet av alle Dinsides hittil 11 testpilotkampanjer. Testerne fremhevet spesielt batterikapasiteten, som fikk toppscore, samt utseende og rengjøringseffekt, som begge fikk 9,5 av 10 mulige poeng.

Beskrivelser som ”slank og fin”, "stilren” og ”fancy elegant” gikk igjen i testrapporten. Svakhetene som ble trukket frem, bidrar både til å gi testen økt troverdighet og er verdifull informasjon kunden kan ta med seg.

92 prosent av over 7000 påmeldte ønsket å motta informasjon fra Dinside i etterkant, noe som også er et eksepsjonelt godt resultat.

I følge Wilfa var Jordan Clean Fresh Premium+ den mest populære tannbørsten i Norge på Prisjakt.no i perioden etter kampanjen, takket være den vellykkede løsningen.

 



Aktuelt