Chris T Steen STOR.jpg

Tidenes annonseår!

Vi takker kundene og byråene for tilliten i året som er gått.

Vi i Aller Media har akkurat avsluttet regnskapsåret 2017, og bestod med glans. I Aller har vi avvikende regnskapsår fra oktober til september. Våre merkevarer er solide, og som mediehus kan vi levere både dekningskampanjer så vel som nisje og målgrupper til våre annonsekunder. Dette skiller oss fra andre, og gjør oss attraktive. Med KK i spissen har vi en sterk kvinneposisjon i alle kanaler.

Les også: Kraften i Aller når 2,8 millioner mennesker


Digital vekst
Digitalt har vi løftet oss kraftig, med en vekst på 12 % sammenlignet med foregående år.
- Vi er en gjeng med ekstremt dyktige folk her i Aller Media, som har gjort veldig mye riktig. Samtidig skrur vi organisasjonen sammen for fremtiden – noe vi aldri blir ferdige med. Digitale merkevareannonsekampanjer og produktutvikling fortsetter å ha et sterkt fokus hos oss. I år har etterspørselen etter merkevareformatet fullskjerm eksplodert og bruken av video i banner har kraftig vekst. Vi har også gitt våre annonsører synlighetsgaranti, sier kommersiell direktør Chris Tallerås Steen.


Papirsuksess
På papir hadde vi kun en liten nedgang i forhold til fjorårets resultater. Vi leverer sterkere tall enn markedet og tar dermed markedsandeler.
- At vi gjør det godt på papir er viktig. Det er gøy å se at annonsekundene bruker papir – og det gjør de fordi de ser det fortsatt gir effekt. Annonsørene etterspør adstreet, og vi får flere henvendelser om produsering av annonseinnhold til våre kunder, som blir plassert i riktig kontekst, forteller Chris.

Les også: Dagbladet Magasinet med omsetningsvekst


Helhetlige kommunikasjonsløsninger
- Det er større etterspørsel etter helhetlige kommunikasjonsløsninger, der vi får jobbe tettere med kundene og byråene og være med på å utvikle spennende prosjekter. Det er en tillit vi ønsker å få fornyet i året som kommer, avslutter Chris.


Vi i Aller gleder oss til å fortsette reisen sammen med kunder og byråer!


Lyst til å vite mer? Ta kontakt med oss

Se noen av våre merkevarer: Dagbladet, KK, Se og hør, Sol, Dinside, Topp og Lommelegen

 



Aktuelt