help-dyreparken.jpg

To kampanjer shortlistet til Medieprisen 2017

Aller har nådd opp i kategorien Mediekampanje med Dyreparken i Kristiansand og Help Forsikring.

I år ble det sendt inn 94 bidrag til Medieprisen, fordelt på fire kategorier. Det er 38 av bidragene som har kommet på shortlist og som skal presenteres for juryene. Vinnerne blir kåret under Mediaforums Mediekonferanse i Strømstad, fredag 20. oktober 2017.

Inspirasjon og læring
– Aller Media har kommet som topp tre, i Medieprisen de tre siste årene. Det er også målsetningen og ambisjonen fremover, sier Chris Tallerås Steen, salgsdirektør i Aller. Case-jobbing bidrar til både inspirasjon og læring, og er en god måte å fremheve mulighetene som ligger i "Kraften i Aller". Hos oss er det mange muligheter som som for eksempel at Aller kan stå for produksjon av innhold fra A til Å, i tillegg til distribusjon, sier Tallerås Steen.

- Det er inspirerende å jobbe med så mange flinke kunder og byråer, som utfordrer oss som mediehus. Sammen skaper vi oppmerksomhet og gode resultater, avslutter Tallerås Steen.

Over en million besøkende i 2016
Den første kampanjen som er shortlistet til Mediaforums Mediepriser er Dyreparken i Kristiansand, som i forbindelse med sitt 50 års jubileum, ville bedre besøkstallene og øke forhåndssalget gjennom å vise mangfoldet av sine attraksjoner og tilbud.

Lokket av en premie på et opphold hos Dyreparken, rekrutterte reklamebannere på Aller sine sider 1.133 høyinteresserte ambassadører, som brukte over 19 minutter i snitt på å gi sine råd og tips. 15.000 interessante tips og råd ble samlet og brukt i native ad-kampanjer på Aller sine nettsteder.

Dyreparken ble også nominert til Aller Best i tredje kvartal i 2016.

Se caset for Dyreparken her.

Økte kjennskapen til HELP Forsikring med 350%
Den andre kampanjen som kjemper om en finaleplass var for HELP advokatforsikring, som til tross for at de er et av Norges største miljø innen privatrett, ikke ble sett på som en attraktiv arbeidsplass for erfarne advokater.

HELP ønsket derfor å vise hva de stod for med humor og selvtillit. Kampanjen The Lawyer bestod av 15 webfilmer med skuespilleren Rick Hoffman, den arrogante advokaten Louis Litt fra TV-serien Suits. På dagbladet.no ble det publisert en nativeartikkel vinklet som en kultursak om The Lawyer. I artikkelen lå det flere filmer, og Se og hør delte artikkelen i sine sosiale medier. I tillegg publiserte dagbladet.no og KK.no to saker med faglig innhold om når man trenger advokathjelp og forsikring. Bruken av videoformatet Outstream skapte enda mer omtale, spesielt i mediebransjen, og kjennskapen til HELP Forsikring økte med 350%.

The Lawyer ble nominert til Aller Best fra første kvartal i 2017.

Se caset for Help Forsikring her.

Les også: Aller Best 2017 kårer årets beste case

 



Aktuelt