escada_1170.jpg

Escada til finalen i Aller Best 2017

Engelschiøn Marwell Hauge (EMH), ville markere den populære parfymen Escada sitt 25 års jubileum med en versjon kalt Escada Fiesta Carioca.

Treffer en ung målgruppe

EMH kontaktet Aller Media direkte og Linn Aukland, KAM i Aller Media, fikk oppgaven med å tiltrekke nye forbrukere til produktet, ved å gi lanseringen av jubileumsparfymen ekstra oppmerksomhet.

– Vi tenkte umiddelbart at Topp-universet ville være en perfekt match med produktet, siden det er her jenter mellom 15 og 25 år befinner seg. For å få et stort engasjement hos målgruppen, ble en episode av Topptube-serien «I hodet på han» dedikert til lanseringen av Escada Fiesta Carioca med en konkurranse. Spillereglene var enkle; tagg en venninne på Instagram og vær med i trekningen av 10 parfymeflasker med Escada Fiesta Carioca.

Les mer om Aller Best 2017 her

– Målgruppen responderte ekstremt raskt og nesten halvparten av alle påmeldingene skjedde i løpet av de to første timene. Da vinnerne ble kåret på Instagram, var det veldig gøy å oppleve den ekstatiske responsen fra vinnerne og gratulasjonene de fikk fra alle andre, sier Linn Aukland.

Fantastiske resultater

Akkumulert for mai måned så Escada en tosifret salgsvekst i forhold til året før og sommerduften lå på topplisten på salg over disk i EMH’s største kjede tre måneder på rad. Kampanjen ble en stor suksess og Victoria Byhring Eragdy, Senior Brand Manager i Engelschiøn Marwell Hauge (EMH) har fått fantastiske resultater. 

 – Vi er veldig glad for at alle tre elementene var med i kampanjen, da vi også er veldig avhengig av å være merkevarebyggende, da merkevaren er premium / High End, uttaler Byhring Eregdy i EMH.

Vinneren av Aller Best 2017 kåres under fest og prisutdeling i februar 2018 – og premien er en tur til CANNES LIONS 2018. Tidsfrist for innlevering av caser til Aller Best 2017 for tredje kvartal er fredag 13. oktober 2017.

Se casefilm her:

 

 



Aktuelt