Caser

Publisert: 02.02.2018

Høie til finalen i Aller Best 2017

En av kampanjens suksessfaktor har vært tett oppfølging av konsept og kunde underveis.

Hoie 1170

Målgruppen skulle få kjennskap til merkevaren Høie, økt kunnskap om produktene, bli inspirert og besøke nettsidene for kjøp av varer. Marian Hagen Østby, KAM i Aller Media, var meget tilfreds med resultatene kampanjen oppnådde.

– Det har vært spennende å jobbe så tett på Høie og Carat gjennom 2017. Høie skulle endre sin markedsstrategi fra tidligere år og vi fikk være med på å skape masse godt innhold. Høie sine produkter kan skape høy grad av inspirasjon og nytte som våre lesere har brukt god tid på. Det er svært gøy at resultatene har vært så gode, sier Hagen Østby.

Skreddersydde contentkampanjer
– Å kombinere kjennskap og kunnskap med konvertering er vanskelig og utfordrende, men vi løste dette ved å skape ulike skreddersydde contentkampanjer og distribuere dem både digitalt og på print. Vi produserte en fullskjermskampanje som inneholdt lenker til ulike contentsaker som hadde gått gjennom høsten og skapte ytterligere dekning og gjenbruk av gode saker i Aller Media. I tillegg hadde vi en taktisk dekningskampanje på mobilbanner, med lenke rett til kundens egen nettside, forteller Hagen Østby.

Oppnådde mer enn forventet
Et tilpasset innhold skapte stort engasjement hos målgruppen og resulterte i høyere kjennskap, kunnskap og økt konvertering, spesielt av sengetøy, puter, dyner og pledd. Kampanjen nådde totalt 175 000 personer, hvorav 85 000 unike personer i målgruppen av kvinner 28-55 år. Kampanjen resulterte i 70 000 sidevisninger av contentsakene. Det var 400 % økning i trafikk fra sist år på høie.no og en samlet affinitet på alle kampanjer på 189 gjennom året.

– Ved å endre strategi på markedsplanen traff vi meget bra. Vi nådde et høyt antall engasjerte personer i målgruppen, som leste og meldte seg på som testpiloter. Den høye lesetiden forsikret oss om at produktinformasjonen var oppfattet og akseptert. Som en bonus for kunden skapte våre contentsaker mange påmeldinger til Høies nyhetsbrev. Økt aktivitet på hoie.no og økt salg i nettbutikken beviste at vår kampanje innfridde kundens ønsker, avslutter Hagen Østby.

Se Høies KK content-artikkel om julegaver som varmer her

Se Høies Dagbladet content-artikkel om hvordan du velger riktig dyne her

Se casefilm her: