Caser

Publisert: 07.02.2018

Pm til finalen i Aller Best 2017

Pm ville vise at de hadde mange freshe og fine produkter for vanlige damer. Nå er kampanjen deres kvalifisert til finalen i Aller Best 2017 

Pm 1170

Rebecka Killingstad, Strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media, fikk den vanskelige oppgaven med å endre målgruppens holdning og få dem til å vurdere Pm.

– Vi ville øke Pm sitt omdømme i målgruppen og tiltrekke oss nye kunder, samtidig som vi ville minne våre gamle kunder om utbudet. Det var avgjørende å dekke målgruppen på en god og inspirerende måte. Pm blir oppfattet som jordnære med fine klær for vanlige kvinner. Vi valgte derfor å rekruttere modeller fra KK sine lesere og fra Pm sine kunder. Siden kunden i større grad ønsket å fremstå som freshe og inspirerende, var det viktig å få frem et bredt utbud av klærne deres, sier Killingstad.

Heldags fotoshoot

– Vi vet at printannonser fungerer godt som inspirasjon, så Dagbladet Magasinet og KK ble valgt ut for å treffe målgruppen på kvinner 40 +, Via KK sin Instagram og Facebooksiden til Pm ble to heldige vinnere valgt til en Bli-ny-dag med KK og PM. Den 23. mai stilte vi med make up artist, stylist og fotograf til en heldags fotoshoot og resultatet ble en ti siders moteserie i KK og Dagbladet Magasinet.

Bygde merkevare og genererte kjøp

Motereportasjen scoret særdeles høyt på oppmerksomhet og over halvparten som leste den, mente at annonsen var inspirerende.

– Dette var en løsning som bygget merkevare for Pm og som skapte et godt inntrykk over snitt. At 36 % vurderte å besøke butikk er interessant, gitt at kun drøye 3% handlet klær der til vanlig. At 29 % vurderte å kjøpe klær fra Pm er også interessant gitt samme perspektiv, så denne kommunikasjonen leverte både på å bygge merkevare og skape kjøpsintensjoner, avslutter Killingstad.

Se casefilm her: