Nyheter

Publisert: 28.06.2022

Av Amber Sophia Rupani

Aller Social Club lanserer «Interiørrådet»

Ikke alle har råd til å hyre inn en interiørarkitekt, og i denne podkasten deler Tone Kroken sine bransjehemmeligheter – helt gratis.
- Vi har lyst å være både nyttige og inspirerende! Min oppgave er å fritte ut Tone for alle «bransjehemmelighetene» hun sitter på, og selvsagt få hennes gulltips for hvordan vi vanlige folk skal lykkes med å skape det hjemmet vi drømmer om, sier Benedicte Wessel-Holst. Foto: Yvonne Wilhelmsen @fotografyvonnewilhelmsen
- Vi har lyst å være både nyttige og inspirerende! Min oppgave er å fritte ut Tone for alle «bransjehemmelighetene» hun sitter på, og selvsagt få hennes gulltips for hvordan vi vanlige folk skal lykkes med å skape det hjemmet vi drømmer om, sier Benedicte Wessel-Holst. Foto: Yvonne Wilhelmsen @fotografyvonnewilhelmsen

Hvert år bruker nordmenn 94 milliarder kroner på å pusse opp hus og hytter. Nå har Aller Social Club lansert en interiørpodkast, sammen med Tone Kroken og KK-journalist Benedicte Wessel-Holst. Sammen deler de med seg av sine eksperttips og innrednings-«hacks» i den nye podkasten «Interiørrådet»

- Både Tone og Benedicte er kloke, sjarmerende og taleføre damer. Benedicte, en sylskarp journalist med erfaring fra radio, tv og magasin, og Tone, en av Norges aller mest kjente interiørarkitekter. Sammen skal de skape nyttig og godt innhold med interiørhjelp og stylingtips, forteller Hillevi Forsman, daglig leder i Aller Social Club.

Svarer på spørsmål om interiør

Tone er en sprudlende og kreativ estetiker med lidenskap for å gjøre det fint hos seg selv og hos andre.

- Jeg startet å ommøblere hjemme allerede som barn jeg, forteller Tone. Siden den gang har hjemmet hennes alltid vært i endring og bevegelse, og lidenskapen for å skape gode omgivelser rundt seg selv og for andre, har blitt hennes yrkesvei.

I løpet av over tjue år i bransjen har hun blant annet stylet en rekke kjendishjem og gjort utallige interiørreportasjer i KK og andre magasiner i inn- og utland. Det var i KK-universet Tone ble kjent med Benedicte, som i dag er journalist.

288 A0207

- Jeg er jo mer å anse som en ivrig interiørentusiast og har jo gjennom årene lært masse av Tone, og selvsagt også mast på henne for råd til eget hjem. Greia med Tone er hun har en sånn «magisk touch». Det er den jeg vil lære meg, og som jeg tror andre har lyst til å lære også, sier Benedicte.

Tone forteller at ideen om å gjøre en interiørpodkast sammen med Benedicte kom fordi antall spørsmål i innboksen på Instagram etter hvert ble så mange at det ble vanskelig å svare alle.

- Folk lurer på alt fra fargevalg, sofamodeller og hvordan gjøre budsjett- og miljøvennlige valg når de pusser opp, sier Tone.

- Også lurer jo alle på hva som blir fint, og hva som kanskje blir litt feil også. Det å endre på noe hjemme, enten stort eller smått er jo noe de fleste nordmenn sysler med til enhver tid, supplerer Benedicte.

Poster parallelt på sosiale medier

Ved spørsmål om hvordan de skal formidle et såpass visuelt tema i en podkast, svarer Tone at det ligger en klar plan for akkurat dette. Nøkkelinformasjon om det de snakker om i podkasten blir lagt ut på instagramsiden deres, @interior_raadet. De håper at følgerne deres velger å følge med på begge plattformer.

- Vi har lyst å være både nyttige og inspirerende! Min oppgave er å fritte ut Tone for alle «bransjehemmelighetene» hun sitter på, og selvsagt få hennes gulltips for hvordan vi vanlige folk skal lykkes med å skape det hjemmet vi drømmer om, sier Benedicte

Ny episode av «Interiørrådet» slippes hver onsdag, og man finner de der podkaster finns.

Ønsker du å høre om annonseringsmulighetene i «Interiørrådet»? Send en mail til [email protected]