Caser

Publisert: 28.02.2024

3 "wildcards" til finalen i Aller Best

Med Aller Best feirer vi våre mest suksessfulle kampanjer. Fire kvartalsvinnere er kåret, men her er tre caser til, såkalte "wildcards", som har så gode resultater at de fortjener plass i den store finalen.
WILD CARDS: Aleksander Hamm, Alexander Vigebo og Robert Grosvold representerer de tre Wild Cards som har kommet til finalen i Aller Best.
WILD CARDS: Aleksander Hamm, Alexander Vigebo og Robert Grosvold representerer de tre Wild Cards som har kommet til finalen i Aller Best.

Warner Bros Discovery traff blink!

Realityserien “Gift ved første blikk” var Warner Bros Discovery sin største lansering, og det var satt store krav til høye seertall.

Warner Bros Discovery hadde allerede stort fokus på den lineære målgruppen, men ønsket også å fange en yngre målgruppe til TV-serien.

- Løsningen ble kreativt sponsorat og display på Rød Løper. Det ga suksess, sier Robert Grosvold, produktansvarlig i annonsefinansiert produksjon i Aller Media.

Blant annet var programmet den største abo-driveren til Discovery+ i hele Norden i premiereuken.

- Mer perfekt match mellom målsettinger og uttak skal du lete lenge etter, sier Aleksander Hamm, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media.

Fra sommer til skolestart med XXL

Etter lengre tid med gode tider i sportsbransjen er det plutselig bråstopp. Varelagrene er store, og de brenner inne med masse produkter. Kategorien skolestart blir viktig.

Men konkurransen er knallhard, og preferansen og kjennskapen til XXL i kategorien er lav. Innsikt fra XXL viser at kvinner handler mest utstyr til barn, og Aller hadde den rette målgruppen med både kvinner og sport- og utstyrsinteresserte.

Løsningen ble fleksibelt sponsorat på NonStop og TV-Sporten, kombinert med pre-roll til Skolestart. Det ga veldig gode resultater!

Oppfatningen blant kvinner og barnefamilier om at XXL er best på utstyr til skolestart økte 170% og kjøpssannsynligheten økte med 46%. Blant annet!

- Et unikt uttak som aldri har blitt gjort før, og knallsterke dokumenterte resultater er alltid et godt utgangspunkt, sier Aleksander Hamm som også ledet denne kampanjen.

Q Fersk leverer - igjen!

- Ufattelig gøy å være i Aller Best finalen to år på rad med samme kunde, produkt og sponsorat. Dette viser at man nødvendigvis ikke trenger å finne opp kruttet på nytt, sier Alexander Vigebo, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media.

Høsten 2023 er nordmenn i enda større grad berørt av økonomisk nedgang enn i 2022. Mange har økonomiske utfordringer, og kostnadene på matvarer skal ned.

Men Q ønsker allikevel fotfeste hos de som bekymrer seg mest - kvinnene. Løsningen ble å gjenta suksessen med NON STOP-sponsoratet, men med en tvist.

Det skreddersydde, nyskapende og lekne sponsoratet knuste alle målene, og kjøpssannsynligheten ble 5 ganger høyere enn i 2022. Q økte salget med 18%, og solgte hele 913 746 sjokolademelk i perioden.

- Det at kjøpsannsynligheten var 75% høyere blant kvinner nå enn i 2022 viser at sponsoratet fortsetter å levere utrolige prestasjoner, sier Thea Bolstad, Brand Manager i Q.