Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Her finner du ulike muligheter for å nå dine målgrupper og optimalisere dine annonsevisninger mot riktige lesere.
Kilde: Kantar Forbruker & Media 24/1 - Q1 2024
Klassisk demografisk segmentering kan gjøres mot innloggede brukere. Her finner du de mest vanlige segment for å nå din definerte målgruppe.
Vi benytter også prediksjon for å nå lesere som ikke er innlogget. Les her hvordan du kan nå menn/kvinner som ikke er logget inn.
Å treffe en leser med en annonse som tematisk og/eller kommunikasjonsmessig tangerer innholdet med leserens modus er ofte svært virkningsfullt. Les her hvilke muligheter du har for å skape slike kontekster.
Kontekstuell annonsering er en form for segmentering som gir en optimal relevans mellom redaksjonelt innhold, leser og annonse. I Aller Media har vi utviklet vår egen løsning vi kaller «hyperkontekst» som baserer seg på en semantisk analyse (meningen i språket) for å tolke innholdet i våre medier.
Hvilken livsfase en befinner seg i gjør at behov, fokus og forbruk varierer stort. Les her hvordan du kan treffe innloggede brukere i ulike livsfaser.
Måten vi bor på fører til mange valg vi tar, så les her om hvilke muligheter du har for å målrette kommunikasjonen mot bolig.
Vi vet mye om våre innloggede lesere sine valg knyttet til kjøretøy. Les her om hvilke muligheter du har for målretting knyttet både til bil og andre motoriserte kjøretøy.
Hvor man bor kan ofte ha noe å si for valg og atferd. Les her hvilke muligheter det gir deg.
Våre lesere konsumerer ulike typer av innhold. De som generelt leser mye om enkelte tema har kanskje en atferd og interesse som gjør det ekstra aktuelt å nå akkurat disse. Les mer om hvordan du kan treffe dem uavhengig av hva de leser der og da.
I noen tilfeller kan historiefortelling på tvers av formater være en fin kommunikasjonsform. Les mer om hvilke muligheter dette gir innad i våre medier.
Annonsestyringssystemet Google Ad Manager gir en del muligheter for tekniske premisser for annonseleveringen. Les her om hva som er mulig å få til.
Alle våre segmenteringsmuligheter har stort sett et påslag i pris, og påslaget varierer med hvor høy presisjon de ulike segmenter gir. Vi kan benytte alle former for segmentering på kampanjer som kjøpes direkte, samt kampanjer som kjøpes programmatisk via DV 360 (PG eller deals). Øvrige kjøpsplattformer vil også tilby noen av segmenteringsmulighetene.
Hvordan vet vi det vi gjør om våre innloggede lesere?
Alle lesere som logger seg inn på et nettsted eid av Aller Media gjør dette via sitt mobilnummer gjennom aID. Dette gjør oss i stand til å gjøre oppslag mot offentlige register og berike vår kunnskap på hver enkelt. Vi benytter Bas Kommunikasjon/Data Factory som leverandør til dette.
De data som kan benyttes direkte fra slike register blir det vi kaller for «skarpe» data, eller deterministiske data. Dette er noe vi vet med sikkerhet. Enkelte data i offentlige registre er det ikke mulig å benytte direkte av personvern- hensyn. Det gjelder eksempelvis data fra Skatteetaten knyttet til inntekt. Slike sensitive data anonymiseres og grupper av individer tildeles en snittverdi slik at dataen ikke lenger er en personopplysning. Selv om vi da ikke har «helt skarpe» data er likevel presisjonen høy.
Det samme gjelder data som skapes av våre leverandører basert på en kombinasjon av ulike typer av offentlige register. Dette er eksempelvis data på livsfase som er skapt ved hjelp av algoritmer og maskinlæring. Disse modellene evner også å treffe med høy presisjon.