Caser

Publisert: 13.04.2016

Aquaderma - kraften i det rene!

Da Lilleborg i 2015 skulle lansere Aquaderma var utfordringen å etablere det nye produktet som et premium dagligvareprodukt.

Aquaderma 1920

Lilleborg er Norges ledende produsent og markedsfører av vaskemidler og produkter til personlig pleie. Våren 2015 skulle de lansere Aquaderma, en ny hudpleieserie for nordiske kvinner.

Utfordringen var å etablere det nye produktet som et premium dagligvareprodukt.

Målet for Lilleborg var å skape oppmerksomhet og å få Aquaderma til å skille seg ut fra de andre store og etablerte dagligvareproduktene innen hudpleie. Samtidig var det viktig å bygge kunnskap og troverdighet.

Aller Media utviklet et konsept der utvalgte KK-lesere skulle være ambassadører for Aquaderma. Disse rekrutterte vi gjennom magasinet og sosiale medier. Ambassadørene testet produktene hjemme hos seg selv og dokumenterte resultatene gjennom bilder som ble lagt ut på instagram.