Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
For H&M handler moter om mer enn fasong og farger. De kaller det H&M Conscious.
Kommunikasjonssjef i H&M, Vibeke Holann. |
H&M har for tredje året på rad lansert sin Conscious-kolleksjon, og klesgiganten ser at stadig flere kunder setter pris på en mer bærekraftig mote.
– Kombinasjonen av å kunne kjøpe klær med mer bærekraftig materiale samtidig som det er siste mote gjør at kundene velger klær fra kolleksjonen, forteller kommunikasjonssjef Vibeke Holann i H&M.
Miljøprofil
H&M Conscious handler om å produsere mote på en måte som tar hensyn til miljøet og øke bruken av økologisk bomull og andre mer bærekraftige materialer, forklarer Holann.
– Konseptet representerer vårt langsiktige arbeid for en mer bærekraftig mote. Vi ser alltid etter nye måter vi kan redusere vår innvirkning på miljøet, i daglige aktiviteter, ved å støtte lokalsamfunn og ved å lansere mer bærekraftige kolleksjoner, forteller Holann.
Vårens moter
Kommunikasjonssjefen gir oss også en rask runde på catwalken:
– Blant vårens dameplagg finner vi pastellfargede og rutete tunikaer, topper med vaffelsøm og solkjoler i 100 % økologisk bomull. Divided-kolleksjonen omfatter blomstrete topper og t-skjorter med trykk i 100 % gjenvunnet polyester samt shorts i gjenvunnet bomull.
– For herrene er preppytrenden tydelig, med blekrosa, grå, blå og hvite t-skjorter med rund hals, stripet singlet og et par figursydde shorts. For en mer velkledd stil er det skjorter med ruter, blokkfarger eller bladtrykk, bukser med legg i mer bærekraftig bomull og polyester. Tilbehør er belter, solbriller og espadrilles i bomull.
– Barna har sine egne preppyplagg, for eksempel stripete t-skjorter og kaki-chinos, samt sommerplagg som blomstrete kjoler med vaffelsøm og topper med trykk, avslutter Holann.
Se mer om H&M Conscious på www.hm.com/conscious