Caser

Publisert: 17.12.2012

Best i test november

Nettannonse slo knockout på samtlige normverdier.

1212 stormberg karusell
alt
Markedssjef i Stormberg, Line Skaane
alt
Marketingdirektør i TNS Gallup, Ingvar Sandvik.

– Stormbergs nettboard på forsiden av Dagbladet.no spiller på dagsaktualitet og slår knockout på samtlige normverdier. Spesielt blant kvinner oppnår annonsen meget gode scorer, men også blant menn er resultatene over gjennomsnittet for bransjen, sier marketingdirektør i TNS Gallup, Ingvar Sandvik.

Viktig test
TNS Gallup står for metode, utvalg og panel på Dagbladets månedlige SWAR-test av Dagbladets annonser. SWAR er den eneste målingen, som i tillegg til å måle oppmerksomhet og liking, også gir informasjon om i hvilken grad leserne vil reagere med handling eller holdningsendring etter å ha sett annonsen.

Enkelt budskap
– Vi har mange faste annonser på Dagbladet.no og de fungerer veldig godt. Vi har fokus på enkle budskap: produkt, pris og logo. Det skal være lett for mottaker å forstå hva vi ønsker å formidle, derfor har vi også enkel utforming på våre annonser. I tillegg har vi kvalitetsprodukter til en rimelig pris, sier markedssjef i Stormberg, Line Skaane.

Gammel kjenning
Stormberg er en gjenganger på Dagbladets nettsider, og konsulent Kent Eikebø mener kundens langsiktighet er med på å bidra til de gode resultatene.

– Stormbergs jevne tilstedeværelse på Dagbladet.no gir leserne tillitt til merkevaren. Derfor resulterer også annonsene i mye salg, sier han.

Høy motivasjonsscore
– Stormberg har etter hvert bygget opp en velrennomert merkevare og når avsenderidentiteten ligger nesten 30% over snittet, blir resultatet bra. Nettopp derfor assosierer man fremfor alt kvalitet med denne annonsen. Annonsen klarer å involvere og motivere mottakerne gjennom å fokusere på nytteverdi, snarere enn originalitet. For både menn og kvinner ligger motivasjonsscoren ca. 20% høyere enn bransjesnittet. Gratulerer til Stormberg – jeg velger å tro at også salget var bra, avslutter Gallups Ingvar Sandvik.

alt