Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Stormfull kjærlighet til topps
Markedssjef i SF Norge, Janne Holmboe |
Marketingdirektør i TNS Gallup, Ingvar Sandvik. |
Liv & Ingmar er en kjærlighetshistorie og kinodokumentar om forholdet mellom den legendariske norske skuespilleren Liv Ullmann og svenskenes egen mesterregissør Ingmar Bergman. Annonsen for filmen sto i Magasinet i september og var den annonsen som kom best ut i månedens SWAR-test.
Høyt kinokonsum blant leserne
– Annonser for filmer står generelt godt i Dagbladet. Leserne våre er kulturinteresserte, med stor interesse for å lese om filmer. Dagblad-leseren er også overrepresentert blant de med høyt kinokonsum, sier analyseansvarlig Dagbladet.no, Trine Tvetbråten.
Fornøyd med god score
– Vi valgte bevisst å plassere annonsen i Magasinet, da deres lesere er godt sammenfallende med målgruppen for filmen. Dette er jo en litt spesiell film, en film som vi fra starten av visste ville gå på kinoene en god stund, da publikum ikke nødvendigvis er de som løper og ser filmen den første uka, forteller markedssjef i SF Norge, Janne Holmboe.
– Derfor er vi fornøyd med at vi tydelig har gjort et godt inntrykk på målgruppen vår. Vi synes det er kjempegøy at annonsen vår har blitt lagt merke til og at den scorer så høyt. Vi liker den veldig godt selv også, fordi den favner det filmen handler om på en flott måte, sier Holmboe.
God kombinasjon av følelser
– Filmen om Liv & Ingmar stikker altså av med seieren denne måneden. Ikke overraskende vekker annonsen for kjærlighetsfilmen svært høy oppmerksomhet blant kvinner (33% over normen). Kjærlighet er det som hyppigst trekkes frem av assosiasjoner man får av annonsen. Ikke unaturlig trekkes Ullmann, Bergman, svensk, forhold og drama også frem som hyppig nevnte assosiasjoner. Annonsen klarer å balansere det å være behagelig og avkoblende, samtidig som den er spennende og engasjerende, sier Ingvar Sandvik, marketingdirektør i TNS Gallup.