Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
I 2022 krevde norske veier 116 menneskeliv - 38 flere omkomne enn året før. 6 av 10 norske bilister føler seg sjeldent eller aldri utrygge på glatt føre. Men siden dødsulykkene øker kan man anta at mange kjører med falsk trygghet.
Denne innsikten og alle medieoppslagene var utgangspunktet for at Aller Media ønsket å få med BMW på laget for å ta et samfunnsansvar. For hvis man er en del av utfordringen, må man også være en del av løsningen.
BMW ble med på å gjøre nordmenn mer bevisste på trygg vinterkjøring.
- Bilreklame fokuserer ofte på ren branding av merke og modell, eller har kampanjer på rentetilbud. Her er at vi gikk i helt motsatt retning, uten fokus på hverken merke eller modell. Kampanjen skulle være relevant for alle i trafikken, ikke bare for BMW-kjøpere, sier Sindre Hellkås, strategisk Konsernkundeansvarlig i Aller Media.
Strategien ble å bruke nyhetsbildet og timingen for å gjøre kampanjene mer relevante. Sak om nysnø når den første snøen falt eller en hyttesak opp mot helgene. Etterpå samlet de alle sakene i en fullskjerm for å gi dem liv gjennom hele kampanjene.
- Å skape en displayannonse som en hub for content er ikke noe vi har sett før, og var med på å styrke helheten i kampanjen, sier Hellkås.
I tillegg fikk de alpinlegenden Kjetil Jansrud med på laget.
- Det er tross alt kontrollert kjøring på vinterføre jeg har gjort karriere av, sier Kjetil Jansrud.
- for vi klarte å gjøre norske bilister mer bevisste på trygg vinterkjøring!
“Det har vært en ære å jobbe med så mange kunnskapsrike og kreative personer hos Aller, og ikke minst med Kjetil Jansrud som var vår hovedperson.”
- Thea Høgh, markedssjef i BMW