Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
I sin nye jubileumskampanje trigger LEGO byggelysten til norske barn og voksne.
Markedssjef i Lego Norge, Anders Aanestad. |
Planner og medierådgiver i Dinamo, Pål Drage. |
”Bli med å bygge landet!” er en markering av at LEGO Norge er 50 år. Gjennom en kampanje i Dagbladets kanaler i september og oktober, ble store og små LEGO-entusiaster oppfordret til å være med å bygge Norge i LEGO
LEGO-nostalgi
– Selve kampanjeideen spiller på det nostalgiske forholdet vi som foreldre i dag har til LEGO. Vi kjenner oss kanskje ikke så mye igjen i alle de nye LEGO-variantene, men de klassiske klossene har vi alle et forhold til. For oss handler kampanjen om å få den grunnleggende LEGO-følelsen tilbake. Vi ønsker å gi nordmenn en god anledning til å grave i klossene sine og skape noe unikt som representerer Norge for dem, forteller markedssjef i LEGO Norge, Anders Aanestad.
Nordmenn er verdensmestre i LEGO
Mer enn 1000 personer har til nå sendt inn bidrag til "Bli med å bygge landet" ved å laste opp sitt LEGO-bilde.
– Vi har fått inn fantastiske versjoner av hus, skoler, fjell og masse annet. Konkurransen viser mye kreativitet, fantasi og ikke minst stor entusiasme. LEGO har en helt unik posisjon i Norge. Vi har faktisk den høyeste andel av LEGO per innbygger i verden. Over 47 prosent av alle barn i Norge mellom 0 og 14 år får en LEGO-eske i løpet av et år, forteller Aanestad.
På store flater
Dinamo har stått for mediestrategi og utforming av kampanjen.
– Vi er veldig stolte av denne kampanjen for LEGO, og vi opplever at Dagbladet har vært veldig imøtekommende og fleksible for å få til utradisjonell bruk av reklameflatene. På denne kampanjen har vi blant annet benyttet gatefold, hvor vi involverte gjennom bruk av mobil i selve lesesituasjonen og vi har brukt dominante flater på nett og mobil som forsterkende elementer, sier planner og medierådgiver Pål Drage i Dinamo.
Feirer videre
2. – 4. november settes punktum for kampanjen, og det er tid for storstilt LEGO-fest i Telenor Arena. Alle LEGO-entusiaster er velkomne til å bygge et over 65 meter langt Norgeskart med 5 millioner legoklosser.
– Vi gleder oss veldig til å samle så mange LEGO-glade på ett sted og er spente på resultatet, avslutter Aanestad.