Caser

Publisert: 11.11.2021

Hverdagskos ut av boksen

Når man først sitter så tett på distribusjonen som vi gjør, er det både rett og rimelig at vi er dags- og tidsaktuelle. Hele uka.
Coa cola utendørs4

Coca-Cola har alltid blitt forbundet med kos og hygge, små gleder og store øyeblikk. Da de sammen med Trigger lanserte «Kos deg-kampanjen», ble vi utfordret på hvordan vårt medie kunne bidra til å bygge videre på den, og inspirere til enda mer kos i hverdagen.

Coca cola highres

Det finnes ikke ukedager uten eller annen anledning til å kose seg. Dette valgte vi å fokusere på i kampanjeuttakene, med ulike små daglige påminnelser. Hvert budskap knyttet hverdagskos opp mot dagen og tidspunktet man ble eksponert. Mandag til torsdag, formiddag og ettermiddag, fikk leserne ulike små oppfordringer om å gjøre mandagen litt mindre blå eller hylle gode gamle Lillelørdag. Eller hva med bobler på en tirsdag?

Fordi Coca cola har et sterkt og ikke minst velkjent visuelt uttrykk, anbefalte vi fullskjerm, det mest merkevarebyggende formatet vi tilbyr, som hovedelement.

Annonsene ble distribuert i fullskjermformater, cross device, på tvers i hele Aller-universet. Vi lagde også statiske annonser til bruk programmatisk. I tillegg ble de tilpasset og plassert i digitale adshells i bybildet.

Live coca cola
«De kom med relevante løsningsforslag basert på strategien, god gjennomføring, oppfølging og, viktigst av alt, gode resultater.»

Marianne Solheim

Kunderådgiver, Carat