Caser

Publisert: 23.05.2018

GET til finalen i Aller Best 2018

GET streamet nett-TV direkte i fullskjermformatet på Dagbladet.no.

Get allerbest 1170

Da kundene ikke lenger måtte binde seg til samme leverandør av bredbånd og TV, ønsket GET å flytte seerne over på nett-TV. De ønsket å vise at de var TV-leverandøren som ga kundene størst valgfrihet.

Oppgaven til Aller var å vise GETs tilbud og bredde på en innovativ måte
Ved å streame Get Nett-TV direkte i fullskjermformatet på Dagbladet.no skapte Get en opplevelse av befinne seg innlogget i Get sin Nett-TV. Live oppdateringer viste at GET er innovative og fremtidsrettede. For å vise bredde og innhold, ble annonsørfinansiert innhold en del av kampanjen.

Skreddersøm mot riktige brukere
For å treffe riktig, ble kampanjen tilpasset etter device, IOS eller Android. Ved å bruke geografisk segmentering, traff kampanjen målgruppen i områdene GET dekker. Det ble også segmentert etter Get Wifi. Fra IOS kom man da direkte in i App Store og kunne laste ned appen.

Kampanjen hadde den høyeste konverteringsraten fra fullskjerm i 2017
– Fullskjermformatet leverte høy inscreen og aktiv seertid på over 23 sekunder. Underveis og etter kampanjen var vurderingssett og preferanse for digital-TV fra Get på det høyeste nivået siden sommeren 2017. Tallene viser at vi har fått frem innholdet til Get, og det var ett av de viktigste målene, forteller Rebecka Kllingstad i Aller.

Og målet om at Get skulle fremstå som leverandøren med størst valgfrihet – det ble nådd.

– Dette har vært et meget morsomt case å jobbe med. Både uttak og utforming av materiell er et resultat av tett samarbeid og workshops hvor vi sammen har jobbet mot beste løsning. Tett dialog med mellom oss i Aller, reklamebyrå, byrå og kunde har vært en av suksessfaktorene her. Get utfordrer både format og teknologi noe som gjør det ekstra gøy å jobbe med dem. At vi kan vise til så mange gode resultater og huke av så mange av målene som ble satt, viser til at vi sammen har løst oppgaven på best mulig måte, avslutter Killingstad.

En av årets beste kampanjer
– Det var en suksessrik kampanje der vi fikk vist fram det innovative, og det var hovedmålet. Aller var flinke til å integrere det inn. Det var et godt engasjement fra Aller sin side, og kampanjen fikk gode resultater på alle parametere. Samarbeidet mellom Aller og det kreative teamet fungerte veldig fint. Kampanjen var totalt sett en av årets beste, og det bidro Aller sterkt til, sier Pardis Molavi, digitaldirektør i Re Media.

Involverte:

Kjersti Antonsen, Get
Audun Bryn, Get
Antonio Morveto, Madington
Pardis Molavi, Re:Media
Rebecka Killingstad, Aller Media