Aller Media AS
Karvesvingen 1, 0579 Oslo
Tlf: +47 21 30 10 00
Se kart
Org.nr. NO 910 119
877
Faktura sendes til: [email protected]
Stadig flere kvinner begynner med pro-retinol og antiage-produkter i yngre alder. Dr.Greve er som alle vet mest kjent for intimsåpe, og ikke avansert antiage med pro-retinol.
Utfordringen ble derfor å skape kjennskap i en ny kategori for merkevaren og å fange oppmerksomheten til yngre kvinner som kjøper hudpleie i andre kanaler enn apotek. Dessuten er det mange store internasjonale merkevarer å konkurrere med.
Målene var å
- For å få til dette så ble det viktig å ha en rød tråd som traff midt i målgruppen til Dr.Greve Pharma, sier Lisbeth Langnes, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media.
I samarbeid med OMD, ble strategien å bruke innsikt om målgruppen og om egne kanaler og sette tydelige mål. Blant annet visste de at 69% av leserne på KK er opptatt av skjønnhet og at 65% av seerne på Rød Løper er i målgruppen til Dr.Greve Pharma.
- Vi la opp et nøye selektert løp som var rettet mot målgruppen, med sponsorat på Rød Løper i kombinasjon med OLV og display, i tillegg til print i KK. Jeg mener at denne kampanjeløsningen gjorde at vi overleverte på målene, sier Lisbeth Langnes.
Kampanjen ga
Med kraften i Aller gikk Dr.Greve fra intimsåpe i dagligvare til å bli en foretrukken leverandør av antiage-produkter.
Vi synes det er kjempestas å vinne med Dr.Greve Pharma. Vi er veldig fornøyd med kampanjen vi har hatt hos Aller Media, og det er spesielt gøy å se hvor god kjennskap og oppmerksomhet kampanjen har gitt.
- Amalie Cassandra Skrent Brand Manager