Caser

Publisert: 16.02.2024

Dr.Greve Pharma vinner av Aller Best Q3

Med innsikt og skreddersydde løsninger i Aller-universet klarte Dr.Greve Pharma å øke kjøpssannsynlighet for sin serie med pro-retinol med over 150 prosent.
Skjermbilde 2024 02 16 kl 10 45 38

Stadig flere kvinner begynner med pro-retinol og antiage-produkter i yngre alder. Dr.Greve er som alle vet mest kjent for intimsåpe, og ikke avansert antiage med pro-retinol.

Utfordringen ble derfor å skape kjennskap i en ny kategori for merkevaren og å fange oppmerksomheten til yngre kvinner som kjøper hudpleie i andre kanaler enn apotek. Dessuten er det mange store internasjonale merkevarer å konkurrere med.

Skjermbilde 2024 02 16 kl 09 41 38

Målene var å

  • Oppnå høy REKLAMEOPPMERKSOMHET
  • Øke KJENNSKAPEN
  • Øke KJØPSSANNSYNLIGHETEN
Skjermbilde 2024 02 16 kl 09 43 00

Hva gjorde vi?

- For å få til dette så ble det viktig å ha en rød tråd som traff midt i målgruppen til Dr.Greve Pharma, sier Lisbeth Langnes, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media.

I samarbeid med OMD, ble strategien å bruke innsikt om målgruppen og om egne kanaler og sette tydelige mål. Blant annet visste de at 69% av leserne på KK er opptatt av skjønnhet og at 65% av seerne på Rød Løper er i målgruppen til Dr.Greve Pharma.

- Vi la opp et nøye selektert løp som var rettet mot målgruppen, med sponsorat på Rød Løper i kombinasjon med OLV og display, i tillegg til print i KK. Jeg mener at denne kampanjeløsningen gjorde at vi overleverte på målene, sier Lisbeth Langnes.

Skjermbilde 2024 02 16 kl 10 12 42

Og det gjorde de virkelig!

Kampanjen ga

  • 57% reklameoppmerksomhet
  • 19% økt kjennskap til merkevaren
  • hele 153% økt kjøpssannsynlighet

Med kraften i Aller gikk Dr.Greve fra intimsåpe i dagligvare til å bli en foretrukken leverandør av antiage-produkter.

Vi synes det er kjempestas å vinne med Dr.Greve Pharma. Vi er veldig fornøyd med kampanjen vi har hatt hos Aller Media, og det er spesielt gøy å se hvor god kjennskap og oppmerksomhet kampanjen har gitt.
- Amalie Cassandra Skrent Brand Manager