Caser

Publisert: 10.12.2020

Energiladet reklamekonsept for Skyr Aktiv

Skyr Aktiv er videre til finalen i Aller Best 2020-Q1

Skyr Aktiv 1170x610 1

Da Q-meieriene relanserte Skyr Aktiv, leverte Aller et konsept med en helt ny og unik kommunikasjon ulikt noe Skyr har gjort noen gang tidligere. Kampanjen ble godt likt av forbruker og både Skyr Aktiv og Skyr som brand fikk høye løft gjennom et reklamekonsept der Aller Media sto for alt fra konseptutvikling, regi, produksjon og distribusjon.

– Aller har beviselig levert hva de er best på, nemlig å skape interessant innhold til sine lesere og nå en bred målgruppe med sin distribusjonskraft, De imponerte tidlig med solid innsiktsarbeid og konsept. De har vist et fantastisk engasjement fra start til slutt. sier seniorrådgiver i OMD, Elise Sandbu.

Med glimt i øyet utviklet Aller Concept Store videoer som spilte på det samfunnsaktuelle temaet «hurtiglading». Har du gått tom for energi? På tide å lade – med en Skyr Aktiv.

Treffer kundegruppa godt

– Målet var å bygge rask kjennskap til Skyr Aktiv, og få folk til å prøve produktet. Kommunikasjonen skulle skape positive assosiasjoner, og etterlate et inntrykk av et produkt som er trendy, sunt, har praktisk pakning, gir rask energi og er et enkelt mellommåltid på farten, Kampanje analysen som ble gjort viser at vi traff på alle kommunikasjonsmål med et snitt på over 60%, sier Jasmina Lie, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media.

Det finnes 1,75 millioner mennesker i Norge som sier at de enten foretrekker eller kan bruke Skyr. Aller treffer 55 prosent av disse personene ukentlig. Av de 287 000 menneskene som oppgir at de kjøpte Skyr som sin siste yoghurt eller mellommåltid, treffer Aller 62 prosent.

– Veldig godt samarbeid

Konseptet, som både ble distribuert på Allers siter, i kundens egne kanaler og sosiale medier, tok utgangspunkt i gjenkjennelige hverdagssituasjoner. Og det fenget. Blant de som husker å ha sett reklamen, melder 65 prosent om positiv liking. Kjennskap til Skyr Aktiv økte med 16 prosent og prøving av Skyr Aktiv med hele 42 prosent i samme gruppe!

– Vi har hatt et veldig godt samarbeid med Aller Media og Aller Concept Store, forteller produktsjef i Q-meieriene Line Wack Edal.

– Vi opplevde at teamet gikk langt for å settes seg inn i merkevaren, dens utfordringer og ønsket posisjonering, noe som var viktig for å oppnå et relevant og effektfullt kommunikasjonskonsept. Prosjektet var godt organisert og strukturert, og samtidig viste teamet en høy grad av fleksibilitet gjennom konseptutvikling, produksjons- og postproduksjonsfasen.