Caser

Publisert: 27.11.2013

Fem nominerte i Dagblad-caset 2013

Dagblad-caset skal kåre årets beste kampanje i Dagbladets kanaler. For de første tre kvartalene er fem caser nominert.

Dagbladcaset

27. november, 2013

- Dagblad-caset skal stimulere til å utnytte bredden og kraften i Dagbladets kanaler, og de fem casene som er nominert i de tre første kvartalene er veldig gode eksempler på dette, sier salgssjef Øyvind Holsen i Dagbladet.

De fem nominerte casene er:

FOTOVIDEO
Sommercase 2013

Juryens begrunnelse:
Meget spennende case med en konkret målsetting. Caset viser hvordan man kan skape involvering rundt sin merkevare, samtidig som man får frem produktenes egenskaper på en god måte. Erfaringsdatabasen er stor, og resultatene imponerende. Valg av kanaler er smart i forhold til at dette var en sommerkampanje. Da er disse kanalene på sitt beste, og man får vist hvordan man kan ta i bruk de nye mediene. God kreativ løsning med tanke på uttrykk og utnyttelse av annonseflatene.

Involverte:
Elin Sandvik, FotoVideo - Otto Motzke, FotoVideo - Morten Wessel Nybrott, FotoVideo - Jannikke Holtlund, Dagbladet - Fredrik Petterson, Dagbladet - Henning Feltstykket, Dagbladet.

LEGO
Påskekampanje 2013


Juryens begrunnelse:
Et meget godt case som viser hvordan man skaper oppmerksomhet rundt sin merkevare gjennom involvering. Engasjementet har vært stort. Løsningen er kreativ og innovativ. Erfaringsdatabasen og resultatene er gode og står meget godt til målsettingene.



Involverte:
Anders Aanestad, LEGO - Hilde Fornes, Carat - Fredrik Petterson, Dagbladet - Marianne Dalen, Dagbladet.



SKIFORENINGEN
Kollenbrølet

Juryens begrunnelse:
Caset har en spennende, morsom og unik løsning, hvor kunden “live” kommenterer i bannerløsningen, samtidig som det redaksjonelle stoffet rundt er i riktig kontekst. Homenkollrennene/Skiforeningen kan oppfattes som tradisjonelle, men her fremstår de som meget innovative og kreative.



Involverte:
Mette Øinæs Habberstad, Skiforeningen - Fredrik Thomas Bentzen, IUM - Lars Istre, IUM - Øyvind Holsen, Dagbladet - Fredrik Petterson, Dagbladet.


CANON
Øyeblikkene 2013

Juryens begrunnelse:
AFP er en ny og litt ubeskrevet måte å bedrive markedskommunikasjon på via Dagbladets medier. Utviklingen av web-tv gir nye muligheter, og dette caset viser på en god måte hvordan dette kan gjøres. Løsningen/programserien er kreativ og har tydeligvis fungert godt da resultatene er deretter.

Involverte:
Maria Jartman, PHD og Marius Huseby, Dagbladet.



UIP
Les Misérables


Juryens begrunnelse:
Dette caset er et godt eksempel på hvordan utnytte Dagbladet multimedialt for å maksimalisere dekningen. I tillegg til dekningsbehovet har de gjort løsninger med Filmklubb og quiz for å treffe “hardcore” filminteresserte. Caset bør være en god mal for enhver bred filmlansering.

Involverte:
Bentine Lassen, UIP - Bård Eion Flaen, UIP - Kathrine Røst Nilsen, Dagbladet - Anna Aarseth, Dagbladet.



- Dette er fem sterke kandidater fra de ni første månedene, og vi forventer også en veldig sterk avslutning med flere nominerte i fjerde kvartal, sier Holsen.

Vinneren kåres 23. januar
Vinneren av Dagblad-caset 2013 kåres 23. januar, og vinner-caset blir premiert med en faglig og inspirerende tur til en europeisk storby, med Dagbladets konsulent som reiseleder.

Innlevering av flere bidrag
Konsulenten i Dagbladet er ansvarlig for å levere inn caser, mens alle involverte parter kan bidra med innholdet.

Innholdet i caset skal være:
- Brief leverandør og konsulent
- Innsikt
- Løsning
- Resultater/erfaringer

Caset vil bli registrert i Dagbladets database med beskrivelse, presentasjon og mulighet for video.

Konkurransens jury består av representanter fra Dagbladet.

For mer informasjon om Dagblad-caset 2013, kontakt din faste konsulent eller salgssjef Øyvind Holsen (tlf.: 481 08 705, [email protected]).