Caser

Publisert: 04.01.2022

Flax med en ny vri

Var det noen som sa at ikke Flax-lodd kan være inspirerende? Med rett styling og relevant plassering ga vi det gode gamle Flax-loddet en helt ny rolle.
Flax på farsdag desktop m merking 2

Norsk Tipping ønsket å skape økt oppmerksomhet og salg av produktet Flax-lodd i perioden november og desember.

Utfordringen var å gjøre loddet relevant og synlig i en sesong preget av merkedager og et stort fokus på julegavehandel når loddet i seg selv er lite spennende å kommunisere som gaveforslag.

Inspirere til gavekjøp

Ideen ble at Flax skulle inspirere til gavekjøp! Ikke som selve gaveforslaget, men som den lille tilleggsgaven (som kan vise seg å være større enn tenkt).

For å minne folk på å kjøpe Flax sammen med farsdagsgaven, lagde vi en annonse forkledd som magasinenes velkjente gavetips. Fargene var hentet fra Flax og loddet var selvfølgelig en del av produktene i bildet.

Et nytt og unikt konsept

I desember lot vi Flax-loddet være den røde tråden i alle artiklene for å inspirere leserne til å bruke Flax-lodd kreativt som pynt på gaver borddekking og juledekorasjon. Et helt nytt og unikt uttrykk for Flax blir skapt!

Annonsene blir distribuert i fullskjermsfomater på Dagbladet og KK.no. En del av visningene blir også tillagt målgruppe kvinner.