Caser

Publisert: 18.12.2023

Fra intimsåpe til antiage

Med innsikt og skreddersydde løsninger i Aller-universet fikk Dr.Greve Pharma over 150 prosent økt kjøpssannsynlighet for sin serie med pro-retinol.
VINNER AV Q3: Lisbeth Langnes, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media (lengst til høyre) sammen med Christine Stryken, medierådgiver i OMD, Amalie Cassandra Skrent, brand manager i Orkla, Birgitte Blix Werner, media & communication manager og Andreas Gaarder, senior rådgiver i OMD.
VINNER AV Q3: Lisbeth Langnes, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media (lengst til høyre) sammen med Christine Stryken, medierådgiver i OMD, Amalie Cassandra Skrent, brand manager i Orkla, Birgitte Blix Werner, media & communication manager og Andreas Gaarder, senior rådgiver i OMD.

- Det er veldig stas å vinne Q3. Orkla er nok en gang åpne for å teste ut nye skreddersydde kampanjeløsninger i Aller universet, og da er det ekstra gøy å se at det blir en suksess, sier Lisbeth Langnes, Strategisk Konsernkundeansvarlig i Aller Media. Langnes og Orkla vant også Q1, da med OMO Color.

Langnes sier at kampanjen har en bred kvinnemålgruppe. Men siden stadig flere kvinner begynner med pro-retinol og antiage-produkter i yngre alder, var det viktig å treffe de yngre kvinnene. Også med tanke på at de oftest går til andre kanaler enn apotek når de skal kjøpe hudpleieprodukter.

- Oppgaven var å både oppnå en høy reklameoppmerksomhet, øke kjennskap og kjøpssansynlighet. For å få til dette så ble det viktig å ha en rød tråd som traff midt i målgruppen til Dr.Greve Pharma, sier Langnes.

1000026574 01 kopi

Med 57% reklameoppmerksomhet, 19% økt hjulpen kjennskap og, ikke minst, hele 153% økt kjøpssannsynlighet overleverte de på målene.

Vi synes det er kjempestas å vinne med Dr.Greve Pharma. Vi er veldig fornøyd med kampanjen vi har hatt hos Aller Media, og det er spesielt gøy å se hvor god kjennskap og oppmerksomhet kampanjen har gitt.
- Amalie Cassandra Skrent Brand Manager

Så hva er hemmeligheten?

Sverre Vinje er kundedirektør i Carat, og er medlem av Aller Best-juryen. Han sier at caset som er laget basert på kampanjen for Pro-Retinol vant fortjent i Q3, fordi det rett og slett er godt håndverk.

- Her har man satt tydelige mål og hentet ut innsikt som er benyttet til å lage en god plan. Resultatene fra kampanjen svarer opp på de målene som ble satt, som viser at planen har fungert. Bra jobbet av Lisbeth og teamet, sier Vinje.

Langnes mener også at de oppnådde gode resultater fordi de benyttet Sponsorat på Rød Løper, som både treffer godt i målgruppen, er kostnadseffektivt og som fungerer spesielt godt i kombinasjon med både OLV og display.

- Vi la opp et nøye selektert løp på OLV og display som var rettet mot målgruppen, i tillegg til print i KK. Jeg mener at denne kampanjeløsningen gjorde at vi overleverte på målene, og klarte å stikke av med seieren i Q3, sier Langnes.

Vi hadde et ambisiøst mål med kampanjen både for å nå en yngre målgruppe og økt kjennskap. Det har vi klart. Tusen takk til OMD og Aller Media for en vellykket kampanje for Dr.Greve Pharma - vi gleder oss til fortsettelsen.

- Birgitte Blix Werner Media & Communication Manager.