Caser

Publisert: 18.04.2012

Best i test i mars

Månedens vinner Krogh Optikk har riktig fokus.

alt
Anne Krogh Ankerstad, markedssjef i Krogh Optikk.
alt
Ingvar Sandvik, marketingdirektør i TNS Gallup.

– Jeg har aldri opplevd en så høy liking eller kjøpsintensjon ved noen tidligere kampanjer, sier en fornøyd markedssjef i Krogh Optikk, Anne Krogh Ankerstad.
Dobbeltsiden optikerkjeden hadde i Magasinet i mars var for et nytt kontaktlinseprodukt med HD-kvalitet som gir skarpere detaljer.

WOW-effekt
– Kontaktlinser er et usynlig produkt, så for å få frem fordelene ønsket vi å vise den sanselige opplevelsen man får ved å bruke linsene. Vi ønsket å gi leserne en sanselig wow-effekt, forteller Krogh Ankerstad.
Det var derfor kanalvalget falt på Magasinet.

– Magasinet har store flater å spille på, og her når vi målgruppen i lesermodus. Vi har svært bevisste kunder som vet hva de vil ha, derfor hadde vi ingen fokus på pris – kun på å formidle kvaliteten til produktet. Vi måtte også ha rom til å fortelle en faglig tekst, derfor var vi svært bevisste på medievalget, sier Krogh Ankerstad.

Rett i synsnerven
– Krogh Optikks dobbeltside treffer spesielt kvinnene rett i synsnerven, på en behagelig og spennende måte, forteller Ingvar Sandvik, marketingdirektør i TNS Gallup. Annonsen evner gjennom liking og relevans å involvere målgruppen slik at budskapet kommer frem til mottaker på en motiverende måte. Tar vi med i betraktingen at oppmerksomheten ligger over gjennomsnittet for kvinner, er totaleffekten for annonsen meget god. Annonsens kreative uttrykk er tydelig rettet mot kvinner – og medieplasseringen i Magasinet velger jeg og tro er et bevisst valg fra Krogh Optikk. Skulle man ønske seg noe mer – ville jeg anbefale å jobbe med avsenderidentiteten, som kan bli tydeligere, avslutter Sandvik.

Sprek og annerledes
– Annonsen til Krogh Optikk er både annerledes og sprek. At den også slår så godt ut – spesielt blant kvinner – er gledelig, sier Yngvild Nesheim, senior markedsanalytiker i Dagbladet. Annonsen beskrives som behagelig og spennende som er positivt ladede ord. På oppmerksomhet er det helt klart kvinner som har sett den, men alle liker den og respondentene gir klare indikasjoner på interesse og kjøp, sier Nesheim.

alt